ایران دخت
ایران دخت

ایران دخت

چالش معرفی کتاب

مدتیه اتفاق خوبی تو بلاگستان داره وبلاگ به وبلاگ پیش میره، هر کس تعدادی از بهترین کتاب هایی که خونده رو معرفی میکنه. رسم این بازی این بود که هر کس چند نفر رو به بازی دعوت میکرد. با این که معمولا عادت ندارم بی دعوت جایی برم ولی این یکی خیلی متفاوته ... 

- کوری، ژوزه ساراماگو، ترجمه مینو مشیری 

موقع خوندن این کتاب به حدی غرق داستان بودم که به عنوان یک شخصیت جدید یه نقش کامل به عهده من بود، گاهی حتی احساس درد داشتم، گاهی گریه کردم، گاهی ترسیدم، کلا با این داستان زندگی کردم.

- روی ماه خداوند را ببوس، مصطفی مستور

یه اتفاق خوب و دوست داشتنی بود این کتاب برام. 

- بادبادک باز، خالد حسینی

رمانی که حس ناب خوندن یه قصه ی خوب رو بهم بخشید.

- حماسه حسینی، استاد مطهری

کتابی که شروع تغییر دید من نسبت به خیلی از اتفاقات مدهبی بود. شروع فکر و دید امروزم بی شک از محرم سال 87 هست که جای عزاداری های مرسوم مطالعه کردم.

- کیمیاگر، پائولو کوئیلو، ترجمه آرش حجازی

یادمه دفعه اول که کتابو خوندم موقع تموم شدنش بدنم یخ کرد، تا چند دقیقه خشک شدم. همه حس های خوبی که از این کتاب گرفتم باعث شد بقیه کتابای نویسنده با ترجمه آرش حجازی بخرم و بخونم. "بریدا" رو هم خیلی دوست داشتم. "ورونیکا تصمیم میگیرد" بمیرد کتاب خوبی بود، "کنار رود پیدرا نشستم و گریستم" ، " کوه پنجم"،  "شیطان و شاهزاده پریم" و ...

- مزرعه حیوانات، جرج اورل

خیلی خوبه از بس که واقعیه. 

- شازده کوچولو، ترجمه احمد شاملو

نمیدونم چند بار این کتابو خوندم و چند بار فایل صوتیشو گوش دادم فقط میدونم اینقدر بوده که تقریبا همه دیالوگاشو حفظم و یه جورایی شازده کوچولو رهبر و مقتای من شده. سعی کردم به همه آدمای اطرافم که نمیشناسنش معرفیش کنم، و هرگز از خوندنش سیر نمیشم. سیمرغ بلورین بهترین کتاب رو با افتخار و اقتدار تقدیم میکنم به این کتاب.


+دوستای خوبم دل آرام و رهگذر و نیکولا رو به این بازی دعوت میکنم

(نمیدونم چرا آدرس وبلاگ های دوستان لینک نمیشه!)

نظرات 5 + ارسال نظر
فروردین شنبه 12 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:22 http://ashteroh.mihanblog.com/

کتاب ِکوری رو من ندیدم. اما تعریف ِروی ِماه ِخدا رو ببوس و مزرعه‌ی حیوانات و بادبادک‌باز رو خیلی شنیدم؛ فک کنم دیگه وقتش باشه که برم سمت‌شون
کیمیاگر هم عالی بود واقعن. خیلی الهام‌بخش بود

مرسی از پیش‌نهادهای ِخوب‌تون

خورشید یکشنبه 13 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 16:59

عالین.
همه شون.
ایران دخت نازنین، ممنون که این کتابای قشنگ رو یادم آوردی.
حماسه ی حسینی رو حتما می خونم.
ممنون.

ممنون

خورشید یکشنبه 13 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 16:59

سلام راستی.

سلام به روی ماهت شمس الملوک عزیز

دل آرام یکشنبه 13 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 17:31 http://delaramam.blogsky.com

از این گروه حماسه حسینی و روی ماه خدا رو ببوس رو نخوندم...
چشم حتما مینویسم

ممنونم

رهگذر جمعه 18 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 01:05 http://yeklahzehsokoot.blogsky.com/

قضیه چالش کتاب چیه؟ فک نکنی خنگما فقط الان نمیفهم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد