ایران دخت
ایران دخت

ایران دخت

جایگاه زن!!!

امشب یه سخنرانی با این عنوان گوش می دادم "جایگاه زن"، جالب بود برام حرفایی که چند شب پیش از زبان حاج آقا فلانی  بین نماز مغرب و عشا در حرم حضرت معصومه(س) شنیده بودم مجددا تکرار شد!!!


http://s1.picofile.com/file/7834152040/1010728_466953036729340_1139897428_n.jpg



فکر میکنم مطالعه ی این جزوه در رابطه با حجاب خالی از لطف نباشه... پیشنهاد میکنم اگر مشتاق هستید کمی از اوقات شریف رو برای مطالعه این متون صرف کنید .


 

چرا به زن اجازه ورزش داده میشه یا چرا خانواده ها به دختراشون اجازه میدن برای تحصیل به شهرای دیگه برن و دور از خانواده باشن اصلا چه معنی داره دختر و پسر سر یک کلاس با هم بشینن یا روی یک پروژه ی علمی و تحقیقی با هم کار کنند چرا باید دخترها به رشته های پسرانه وارد بشن یا چرا باید شغل های اساسی جامعه رو بدست بگیرند .

اینکه با این اتفاقا سرمایه های دختر از بین می رود و چه و چه و چه !!! (که برای این حرف جوابی دارم که مناسب نمی بینم ایجا مطرح کنم)


آخه آقای نسبتا محترم اگه الگوی شما حضرت رسول(ص) و حضرت امیرالمومنین(ع) هستن که اسوه ی شکستن این حصرها بودن، یا شاید منکر حضور اجتماعی فاطمه زهرا(س) و زینب(س) هستید، که اگر اینه که جای حرفی نمی مونه. مگر نه اینکه حضرت معصومه(س) سفری به با این طول زمانی و مسافتی را طی کردند در حالی که هیچ محرمی همراه ایشان نبودند؛ من همه این حرفا و نقل ها رو از خود شما شنیدم و همه عمر نقض حرفهاتون رو مجدد از زبان خودتون می شنوم! چکار می کنید با فکر و باور ما!!!


متاسفم که آدم هایی این چنینی ادعای پیاده کردن احکام و قوانین اسلام رو در جامعه دارن، ادعا دارن مسیر رسیدن به کمال و رستگاری با پلی شروع میشه که البته این پل شخص حضرات عالی هستن. (این حرف شخصا از زبان یکی از آقایون شنیدم !)


این آقا میفرمایند: "قرآن میفرمایند زن و مرد نامحرم اصلا نباید با هم حرف بزنند و همدیگر را ببینند." این اتفاق چه نتیجه ای خواهد داشت جز وجود جامعه ی زن و مرد حریص و مریض. زن و مردی که اصلا توانایی برقراری ارتباط انسانی با هم ندارند. زن و مردی که جز با نگاه جنسی توانایی برخورد با هم را ندارند. زن و مردی که تشنه ی نگاه جنس مخالف هستند. 

حضور زن در اجتماع چه آسیبی می تونه به جامعه وارد کنه؟! یک زن مهندس خطرناک تر هست یا آدمی با این طرز فکر و این دید حریص نسبت به جنس زن ؟!


فقط یک حرف از ایران دخت و ایران دخت های این سرزمین:

اگر اسلام اینی هست که این آقایون بیان می کنند، اگر اسلام تا این حد نگاه جنسی دارد به زن من همین جا همین ساعت تمام قد از مسلمانی استعفا می دهم...

نظرات 42 + ارسال نظر
رهگذر یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:02

خوشبختانه مردم نسبت به این امر دارن آگاه میشن و حرفای این ملاها بیشتر شبیه جک میمونه تا حرف تاثیرگذار.

برای یه عده جوک هست ولی متاسفانه این قشر نفوذشش بیشتر از این حرفاس. مشکل حکومتیه عزیز... این حرفا روز بالاسریا تاپیر میذاره!

[ بدون نام ] یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 17:41

با سلام
زیارت قبول
از اینکه اخیرا زود به زود مطلب میگذاری ممنون
تا رفقا مطالب احساسی شون رو نگذاشتن می خواستم چند جمله گفتگوی منطقی داشته باشیم ویا شاید چند سوال:
در بخش پایانی گفتارت گفته بودی (اگر اسلام اینی هست که این آقایون بیان می کنند، اگر اسلام تا این حد نگاه جنسی دارد به زن من همین جا همین ساعت تمام قد از مسلمانی استعفا می دهم... )
دین اسلام برای کسی نامه ننوشته که جون مادرت بیا و دین بیاور این دین نیست که به ما محتاج است این ماییم که برای رسیدن به رستگاری و سعادت به دین محتاجیم
خداوند به کسی نامه فدایت شم ننوشته که تورو خدا بیاید به حرف هام گوش کنید بلکه برعکس با اقتدار و ابهت تمام بدون عجز و التماس در جای جای قرآن بعد از بشارت به بهشت فرموده میخواید مطیع باشید میخواید نباشید(لکم دینکم ولی دین)اما اگر عبد نبودید و ازاد بودید چنان آتشی بر بدنتان مسلط می کنم که پوست سرتان از شدت آتش کنده شود(نزاعه للشوی)
پس نکته اول اینه که خدا به کسی التماس نمیکنه ما هم ناز نکنیم و به خدا بگیم :اونجایی که فرمایشاتت با عقل ما جور در نمیاد رو قبول داریم یا نداریم خدا به کسی التماس نمی کنه
خدا محتاج قبول داشتن دین توسط ما نیست !!!!!!!!!!!!!!!
نکته بعد اینه که فرموده بودی امیرالمومنین و حضرت رسول اکرم اسوه شکستن این حصرها بوده اند(ورزش کردن بانوان در انظار عمومی ؛تحصیل در صدها کیلومتر آنطرف تر)
در پاسخ باید عرض کنم که آیا شما حدیث یا آیه ای برای اثبات این سخن داری؟آیا صبح ها نعوذابالله حضرت زهرا س میرفت جلوی مسجد پیغمبر و جلوی چشم هزارتا مرد نامحرم ورزش می کرد و این حصر ها شکسته شد
اصلا حصری قبل از اسلام وجود داشت تا به وسیله پیغمبر شکسته شود ؟یا حصر ها و عبودیت ها توسط اسلام وضع شد؟
نه در قرآن آمده که زن و مرد با هم حرف نزنند و نه هیچ عالمی این جمله را به قرآن نسبت می دهد به کتاب رساله عملیه تمام مراجع معظم که مراجعه کنید همگی اتفاق دارند بر این مطلب که صحبت کردن زن و مرد اگر موجب تهییج شهوت نشود حلال است
شما یک سر به نوشته های شهید مطهری بزن نظر علما برایت روشن می شود یک بار کتب شهید دستغیب و تمامی علمایی که کتب فقهی دارند را بخوان متوجه می شوی که اتهامی که زدی قابل اثبات نیست
اما نکته مهمتری که اینجا وجود داره اینه که علمای معظم می فرمایند بعضی کارها ولو اینکه حرام نیست اما بر خلاف دین است به عنوان مثال ورزش کردن بانوان در انظار عمومی بر اساس آنچه از دین و سیره ائمه و فرمایشاتشان بر می آید بر خلاف دین اسلام است همچنین اختلاط بین زن و مرد که تحقیق بین دو نا محرم و سر یک کلاس نشستن آنها را در بر می گیرد بر خلاف اسلام است
برای این حرف هایشان هم دلیل های بسیار زیاد و متقنی دارند که یک موردش آیه قرآن است که می فرماید:وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ

هنگامی که از زنان چیزی را میخواهید ، آنرا از پشت پرده و حجاب بخواهید که این برای پاکی قلب شما مردان و قلب آن زنان بهتر است .
آیا گرفتن یک چیز از یک خانم از پشت پرده که صراحتا قرآن به آن اشاره کرده با دوچرخه سواری بانوان وسط خیابان جور در می آید؟با کنار هم نشستن دختر و پسر در یک کلاس جور در می آید ؟
این همه شنیدیم که پیغمبر فرموده فاطمه بضعه منی(فاطمه پاره تن من است)اما آیا تا به حال شده یک مرتبه فکر کنیم که پیغمبر کجا و به چه دلیل به دخترش فرمود تو چگر گوشه منی؟


علی علیه السلام امیر مومنان میفرماید :

هم نشین رسول خدا صلی الله عله واله بودیم .

حضرت رسول فرمودند به من بگویید چه چیز برای برای زنان از همه بهتر است؟

هیچ کدام ما از عهده پاسخ برنیامیدیم تا اینکه پراکنده شدیم

آنگاه من به سوی حضرت زهرا سلام الله علیها رفتم و داستان را برای او نقل کردم

حضرت زهرا فرمودند ولی من میدانم :

بهترین چیز برای آنها این است که نه آنها مردی را ببینند و نه مردی آنها را ببیند

آنگاه من خدمت رسول خدا رسیدم و عرضه کردم از ما پرسیدید بهترین چیز برای زنان چیست بهترین چیز این است که نه آنها مردی را ببینند و نه مردی آنها را ببیند

حضرت فرمود چه کسی این جواب را به تو گفته در حالی که تو نمیدانستی؟

عرضه کردم فاطمه گفته است

در این هنگام رسول خدا متعجب شد و فرمود فاطمه پاره تن من است .(عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ ع أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ ص دَخَلَ عَلَیْهَا عَلِیٌّ ع وَ بِهِ کَآبَةٌ شَدِیدَةٌ فَقَالَتْ مَا هَذِهِ الْکَآبَةُ فَقَالَ سَأَلَنَا رَسُولُ اللَّهِ ص عَنْ مَسْأَلَةٍ وَ لَمْ یَکُنْ عِنْدَنَا جَوَابٌ لَهَا فَقَالَتْ وَ مَا الْمَسْأَلَةُ قَالَ سَأَلَنَا عَنِ الْمَرْأَةِ مَا هِیَ قُلْنَا عَوْرَةٌ قَالَ فَمَتَى تَکُونُ أَدْنَى مِنْ رَبِّهَا فَلَمْ نَدَرِ قَالَتِ ارْجِعْ إِلَیْهِ فَأَعْلِمْهُ أَنَّ أَدْنَى مَا تَکُونُ مِنْ رَبِّهَا أَنْ تَلْزَمَ قَعْرَ بَیْتِهَا فَانْطَلَقَ فَأَخْبَرَ النَّبِیَّ ص فَقَالَ مَا ذَا مِنْ تِلْقَاءِ نَفْسِکَ یَا عَلِیُّ فَأَخْبَرَهُ أَنَّ فَاطِمَةَ ع أَخْبَرَتْهُ فَقَالَ صَدَقَتْ إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی)
آیا اگر از جملات شما کسی گمراه شود می توانید روز قیامت پاسخگوی گوینده این جملات گهربار باشید؟
پیامبر اکرم صلی الله علیه واله میفرمایند نزدیک ترین حالتی که زن به خدا وند داردزمانی است که درقعر و انتهای خانه خود میباشد .(عَنْ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ(علیها السلام) قالَتْ: سَأَلَ رَسُولُ اللّهِ(صلى الله علیه وآله وسلم)أَصْحابَهُ عَنِ الْمَرْأَةِ قالَ: فَمَتى تَکُونُ أَدْنى مِنْ رَبِّها؟ فَلَمْ یدْرُوا.
فَلَمّا سَمِعَتْ فاطِمَةُ(علیها السلام) ذلِکَ قالَتْ: أَدْنى ما تَکُونُ مِنْ رَبِّها أَنْ تَلْزَمَ قَعْرَ بَیتِها.)
منتهای مراتب اینقدر در سالهای 76 تا 84روشنفکرهای بی دین
این حرف ها را مسخره کردند که دیگر علمای عظام جرات گفتن نظرات خدا و پیغمبر را ندارند
یادتان که هست خود حضرات معصومین توسط آغاجاری در صحن علنی مجلس ششم وپشت تریبون رسمی مجلس مورد تمسخر قرار گرفت؟
سخنان حضرات معصومین که جای خود دارد.
خداوند تبارک و تعالی به خانم ها این گونه دستور به ماندن در خانه و حضور نیافتن در اجتماع می دهد:
و قرن فى بیوتکن و لا تبرجن تبرج الجهلیه الاولى و اقمن الصلوه و آتین الزکوه و اطعن الله و رسوله انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا (33) و اذکرن ما یتلى فى بیوتکن من آیات الله و الحکمه ان الله کان لطیفا خبیرا (34-احزاب)
ای زنان در خانه هاى خود بنشینید، و چون زنان جاهلیت نخست ، خودنمایى وبرهنگی نکنید، و نماز بپا دارید، و زکات دهید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید،
امام موسى کاظم علیه السّلام از پدران بزرگوارشان نقل کرده ‏اند که حضرت على علیه السّلام فرمود: مرد نابینایى اجازه خواست تا بر حضرت فاطمه علیهاالسّلام وارد شود. آن حضرت علیهاالسّلام خود را از او پوشاند. پیامبر صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم به او فرمودند: چرا خود را مى‏پوشانى، او که تو را نمى‏بیند؟ ایشان فرمودند: اگر او مرا نمى‏بیند، من او را میبینم و او هم بوی من را استشمام میکند.
سپس پیامبر صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمودند: شهادت مى‏دهم که تو پاره تن من هستى.
ابن عباس مى‏گوید: حضرت فاطمه علیهاالسّلام به سختى بیمار شدند، پس به اسماء بنت عمیس فرمودند: نمى‏بینى چه حالى پیدا کرده‏ ام؟ مبادا پس از مرگ، مرا روى تخته بگذارى که حجم بدنم پیدا شود. اسماء پاسخ داد: سوگند به جانم چنین نخواهم کرد بلکه براى شما تابوتى مى‏سازم همانند آنچه که در حبشه می ساختند. حضرت زهرا علیهاالسّلام فرمودند: آن را به من نشان بده.
اسماء مى‏گوید: من فرستادم شاخه های تر درخت خرما را از تنه قطع کردند، بعد بر روى تحته، تابوتى ساختم که بشود روى آن را پوشانید (مانند عمارى). و این اوّلین تابوتى بود که در میان مسلمانان ساخته شد. حضرت زهرا علیهاالسّلام چون چنین دیدند، تبسم کردند در حالى که (پس از شهادت پیامبر صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) هیچگاه لبخند به لبان آن حضرت دیده نشد مگر در این روز.آیا این سیره ای که ائمه به ما آموزش داده اند با چیزهایی که روشنفکر ها به ما یاد داده اند و هنجار کرده اند طوری که حرف مخالفش تبدیل به نا هنجاری شده مطابق است؟
و هزاران دلیل متقنی که علما بر گفته هایشان دارند
اگر قرار است که علما برای ترجمه دین و سخنان پیغمبر و اهل بیت عزیز مورد تمسخر امثال رهگذر و دیگران شوند و از طرف شما با کشیدن کاریکاتور به استفاده ابزاری کننده از زنان محکوم شوند بگذار که محکوم شوند
آنها که از پیغمبر بالا تر نیستند ؛روی سر پیغمبر شکمبه گوسفند می ریختند و اهانت های خیلی بالاتر از این سخنان شما تحمل می کردند
اگر علما بخواهند با تمسخرهای بعضی کم اطلاع ها نسبت به دین ؛از کوره در بروند که دیگر باید لباس پیغمبر را در بیاورند!!!!!!!

من و البته رهگذز این اتفاقات رو ناشی از کج فهمی در دین رسول الله میبینیم. پیامبر به اقتضای دوره خودشون حصارها رو شکستن مگرنه اینکه عرب جاهلی دختر زنده به گور میکرد اما همونطور که میدونیم حضرت فاطمه زهرا حضور اجتماعی داشتند مثل زنان عرب اون دوره پستو نشین نبودند.

من نیاز دارم به یک دین کامل روح من برای تعالی نیازمند اسلام هست نه مزخرفاتی رو که چندتا آدم متحجر از دین برداشت میکنن. اما همونطور که گفتم اگر اسلام این دینی هست که عده ای از مثلا علمای این دوره دارن معرفی میکنن من مسلمون نمیمونم.

نگاه ابزاری رو کسی به جنس زن دارد که از حضور سالم او در اجتماع واهمه دارد. فکر میکنند که حضور زنان در جمعی که مردان باشند باعث گناه و فساد است.
باور کنید این گاه عادی و سالم نیست. باور کنید میشه کنار دو جنس کنار هم کار و فعالیت اجتماعی داشته باشند بدون اینکه دستوری از اسلام نقض شود.

[ بدون نام ] یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:17

عیبی نداره خدا که منتظر ما نمی مونه که به گفته هاش ایمان بیاریم
هیچ وقت هم از ما درخواست نمیکنه
اما
.
.
.
.
.
.
.
خودش در جای جای قرآن فرموده:ان عذابی لقریب
عذاب من نزدیک است
مس گداخته
آتشی که پوست سر را می کند
ووو
لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی

دقیقا برادر حرف من هم همین است...
لا اکراه فی الدین

نابود کردین باور و اعتقادات مردم رو ...

[ بدون نام ] یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:52

نکته اول:حلال محمد حلال است الی یوم القیامت و حرام محمد حرام است الی یوم القیامت
اگر اون زمان پیغمبر حصاری رو شکوندند و دینی آوردند بمیتوانیم ما هم به بهانه شکستن حصار حرف حضرات معصومین را زیر پا قرار دهیم
نکته دوم آیا به جز چند سخنرانی در مسجد آنهم پشت پرده آنهم در دفاع از ولایت (زمانی که اصل دین با خلیفه شدن عمر در حال نابودی بود)آیا حضرت زهرا کاری داشتند که از آن به حضور اجتماعی تعبیر کردی ؟می توانی چند مثال بزنی؟(این حرف ها رو چند ساله میگن تا اثبات کنن که دین با دمکراسی غربی سازگاره بنده گان خدا به جای اینکه همه چیز را با معیار دین بسنجند دارن دین رو با معیارهای غربی می سنجند )
زنان عرب تا قبل از آمدن دین اسلام در پستو هایشان نبودند بعد از آمدن دین به خاطر تبعیت از رسول الله به داخل خانه هایشان رفتند و از همه بیشتر آن کسانی ملتزم به این دستور بودند که با تقواتر بودند از همه با تقواتر شخص نازنین حضرت زهرا س بود
با اندکی تامل در گفتارهایی که از حضرت زهرا س برایت نوشتم متوجه در گفتارم میشوی اسناد تاریخی هم اگر بخواهی زیاد هست
اگر علمایی که ده ها سال در تاریخ و فقه و آیه و روایت کار کرده اند صرفا به خاطر اینکه نظراتشون از اسلام با تفکرات ما ناهمخوانی دارد متحجرند
پس باید سراغ چه کسی در فهم دین رفت ؟
مگر نه این است که در هرکاری باید به سراغ متخصص و خبره آن کار رفت
آیا این نظراتی که شما در مورد اسلام دادید!!!!!!!!!!!!!!!!!به عنوان یک کارشناس این نظرات را دادید
آیا اگر کارشناس نباشیم چاره ای جز رجوع به کارشناس داریم؟
اصلا آیا انگ تحجر زدن به کارشناس صرفا به خاطر اینکه با نظراتش حال نمی کنیم صحیح است؟؟؟؟؟؟؟
آخرین جمله ای که گفتی:
باور کنید میشه کنار دو جنس کنار هم کار و فعالیت اجتماعی داشته باشند بدون اینکه دستوری از اسلام نقض شود.
دقت داشته باش حدیث داریم که هرگاه زن و مرد نامحرم در جایی باشند سومینشان شیطان است
از طرفی حدیث داریم نگاه به نامحرم موجب هلاکت انسان است
از طرفی حدیث داریم که زنان واجب است موهای خود را از نا محرم بپوشاند ازطرفی حدیث و آیه داریم که زن در مقابل نامحرم خود آرایی نکند ازطرفی حدیث در منع شوخی دو نامحرم داریم
سوال من این است در کارهایی که زنان در خارج از خانه دارند آیا دین (مجموعه ای از گفتارهای بالا)و دستوراتش غالبا مراعات می شود یا غالبا نقض می شود
حرف های شما اگر بشود و زنان با مراعات دستورهای شرع برای کار به خارج از منزل بیرون بروند اشکالی ندارد اما آیا غالبا چنین اتفاق هایی می افتد
علاوه بر این که از نظر اسلام در هر شرایطی در خانه ماندن زنان برایشان حسن شمرده شده حدیثش را نیز برایت نوشتم

حلال محمد(ص) حلال ابدی و حرام او حرام ابدی.
حالا اگه کسی با رعایت این حلال و حرام ها حضور و فعالیت اجتماعی داره کی جرات داره بهش بگه نیا و نباش !!!

مشکل جامعه ی ما مردانی هستند که زنان رو فقط و فقط یک جسم برای ارضای غرایز جسمانی میبینن. متاسفم برای مردانی که در قرن 21 نمیتونن این دید جنسی رو کنار بگذارند.
به نظر من این مردان مریض و حریص اگه تو خونه بمونن سلامت جامعه خیلی بهتر و بیشتر حفظ میشه.

اینو فقط محض توجه شما میگم که من شخصا بزرگترین عدم امنیت رو تو زندگیم وقتی حس کردم که همین علما نگاهم میکردن یا در تاکسی کنارم می نشستن!!!
حیف به ظاهر عوام فریب این قشر لقب لباس پیغمبر بدین... عده ای از اقایون نمایندگان شیطان روی زمینن نه پیامبر، کسی کارشناس هست که رفتار و منشش در امور انسانی و اسلامی مطابق اصول باشه که نظرشون برای من 100% محترم هست و فرمایشاتشون رو به بروی چشم میذارم و اطاعت میکنم...

قرار بود لطف کنید و با اسم کامنت بذارید! ممنون میشم توجه کنید...

[ بدون نام ] یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:09

لا اکراه فی الدین یعنی هیچ اجباری درپذیرش دین در دنیا نیست
یعنی منتظر عذاب اخروی من باشید ای روشنفکرهایی که ذائقه ی مردم را ازدین به افکار غربی خودتان تغییردادید
یعنی در دنیا راحت بگردید
اما...

آرام دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 00:56 http://weblogpersia.persianblog.ir/

سلام
نمیدونم چند وقت بود بهت سر نزده بودم
در عوض کلی مطلب جدید برای خوندن بود.خوب بود


من موندم تو کف این همه جهالت و حماقت توی این زمونه
دلیل این همه فقر فرهنگی و فکری چیه نمیدونم

به به آرامِ جانم
خیلی خوش اومدی عزیزم...
بیشتر سر بزن خانم

[ بدون نام ] دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:20

جهالت؟ حماقت؟
اینم که مثل بقیه است؟
تنها جرم من صحبت کردن علمی و با دلیل و مدرکه؟
کسی تونست جواب علمی ؛روایی؛حدیثی؛قرآنی به مطالب علمی من بده؟
باز هم فحش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

میدونید اشکال شما چیه؟! اینکه در هیچ زمینه ای حرفای دیگران رو نه میشنوید نه قبول دارید ...

من اینقد مطالعات قرانی ، روایی بالایی ندارم تا بتونم با آیه و حدیث جواب شما رو بدم. اطلاعاتم و دیدی که دارم رو از بحث و تبادل نظر با انسانهای آگاه یا به قول شما کارشناس بدست آوردم.

منتطر میمونم شاید کارشناسی گذرش به اینجا بخوره و تو بحث ما شرکت کنه...

زهرا دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:45

به نام خدا
آقای بی نام سلام. مطابق خواست شما به صحبتهاتون یکی یکی و با دلیل پاسخ میدم گرچه نیازی به پاسخ بخ شما نمی بینم اینارو برای دختر خانمایی که ممکنه این مطالبو بخونن میگم.
1- خدا برای همه بنده هاش نامه و نماینده فرستاده و ازشون خواسته که انسانی زندگی کنن و دلیلش 124000 پیغمبر و کتابهای آسمانیه. آیا پیغمبران و کتابهای آسمانی نامه خداوند تعالی برای دعوت به رستگاری نیست؟
2- خداوند رحمان عاشق ترین و مهربانترین فرد به بندگانش است و لطف خداست که هدایت را موجب میشود نه قهر او. بعد از اسم الله، اسم رحمن جامعترین اسم خداوند و شامل همه بندگان است: قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمنَ أَیًّا ما تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏. با یک بررسی در معنای اسم رحمان مطالبی که گفتم مشخص میشود.
3- شما در فرمایشاتتون آوردید که خداوند متعال بعد از بشارت به بهشت فرموده میخواهید مطیع باشید میخواهید نباشید و به آیه ای استناد کردید که زیاد به موضوع بحث مربوط نیست. تفسیر المیزان ذیل آیه چنین آمده: لَکُمْ دِینُکُمْ وَ لِیَ دِینِ"
این آیه به حسب معنا تاکید مطلب گذشته، یعنى مشترک نبودن پیامبر و مشرکین است، و لام در" لکم" و در" لى" لام اختصاص است، مى‏فرماید: دین شما که همان پرستش بت‏ها است مخصوص خود شما است، و به من تعدى نمى‏کند، و دین من نیز مخصوص خودم است، شما را فرا نمى‏گیرد.
حتی آیه نزاعه للشوی که آیه 16 سوره معارج است در نفی قبول فدیه از مشرکان آمده.
4- برای اثبات ورزش بانوان نیازی نیست شما روایتی نقل کنید که حضرت زهرا سلام الله علیها جلوی مسجد پیغمبر ورزش میکردند. همان روایاتی که به سلامت جسم سفارش میکند برای این منظور کفایت میکند مگر اینکه اجتهاد شما سلامت جسمانی را تنها مختص آقایان بداند. در پاسخ جدلی به شما میتوان گفت مگر رسول الله (ص) یا اصحابشان فوتبال و والیبال و خیلی ورزشهای دیگر را انجام میدادند پس چرا شما این ورزشها را در اسلام حرام نمیکنید.دیگر اینکه مسئله ای به نام مقتضیات زمان در اسلام وجود دارد که وجود اجتهاد دقیقا برای پاسخ دادن به آن است.
متاسفانه نوشته های شما رنگ و بوی سلفی دارد و از خیلی چیزهایی که قصد ترساندن مردم را از آنها دارید خطرناکتر است.
5- کاش منظورتان را از اختلاط بین زن و مرد واضح تر میگفتید تا بتوانم پاسخ دهم اما در مورد سر یک کلاس نشستن، مردانی که با سر کلاس نشستن با خانم ها به گناه می افتند واقعا مشمول آیه 32 سوره احزاب هستند: یا نِساءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفا. قلب سالم با بودن در کلاسی که یک خانم نشسته به گناه نمی افتد لطفا به جای تلاش برای خانه نشین کردن خانم ها به فکر معالجه قلبهای بیمار اقایان باشید.
6- استنادی که به آیه 53 سوره احزاب «ً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ
»در مورد ارتباط از پشت پرده داشتید و آیه 33 سوره احزاب «وَ قَرْنَ فی‏ بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولى‏»استناد صحیحی نیست. یک بار دیگر به تفسیر المیزان ذیل آیه مراجعه کنید. این آیه در مورد زنان پیامبر است و طبق فرمایش علامه تمام ضمایر «هن» به زنان پیغمبر بر میگردد. شما از علامه مفسرتر یا عالم تر یا فقیه ترید؟
و اهل علم میدانند که احکام زنان پیغمیر شامل همه زنان نمی شود مثلا زنان پیامبر بعد از رسول الله اجازه ازدواج نداشتند ولی در مورد زنان دیگر این حکم نیست.
فعلا همینها برای خسته نشدن خوانندگان کفایت میکند .

سلام زهرای عزیزتر از جانم. بی صبرانه منتطر حضور شما و ابراز عقیدتون بودم.
جایی خوندم که ذهن های فاحشه خطرناک تر از تن های فاحشه هستند... ولی هیچ جا ذهن ها رو سنگسار نمیکنند در حالیکه اونها هستند که علت این فحشا هستند.
ممنونم از وقتی که به ما اختصاص دادید.

مسلم بیگ زاده دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:03 http://daftar-ensha.blogsky.com

سلام
من پسرم، ولی چون رابطه ی خوبی با همسرم و خواهرام و صد البته مادر هام (مادرم و مادر زنم) دارم، می دونم دقیقاً چی میگین.
متأسفانه مشکل جتمعه ی امروزی ما اینه.
الان تمام مشکلات ما حل شده و این قضیه جدا بودن دختر و پسرا حل نشده.
به نظر من رشد نکردن درخت، وجود خس و خاشاک نیست، شاید اصلاً آبی اطرافش نباشه که رشد نمی کنه.

سلام جناب بیگ زاده
شاید اصلا اون درخت ریشه ای تو خاک نداشته باشه فقط و فقط یه تنه باشه !!!
ممنونم از تمثیل زیباتون

فاطمه دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:42

من وقتی حدیثای دوست بیناممون رو میخونم ضد زن بودن اسلام برام روشنتر میشه وجالب تر اینکه خودشون راه رو به ما نشون میدن ومیگن چقدر اسلام بین مرد وزن تبعیض قائل میشه بدون اینکه خودمون بخواهیم حرفی بزنیم
اولا اینکه اگه علما میترسن احادیث وروایت رو بیان کنن که نکنه چوب تو آستینشون کنن بخاطر اینه که میبینن مردم از پشت کوه نیومدن که بخوان به احادیث ساختگی که غالبن از طرف جنس مذکر عنوان میشه توجه کنن و زنان خودشونو خونه نشین کنن تا مبادا مرد ضعیف وهرزه(نه همشون) که سر تاپای زن رو عورت میدونن تحریک بشن وخدای ناکرده جوریشون بشه علما نمیگن نه اینکه میترسن بلکه خودشون میدونن تو قرن 21 این احادیث خریداری نداره و نخواهد داشت چون خودشونم قبول ندارن میدونن با زورگوییهای بی حد واندازشون مردم خصوصا زنان به ستوه اومدن...
تغییر بعضی احکام اسلامی نشون دهنده ی این موضوعه
مراجعه کنید به کتاب احکام نوشته ی اقای فلاح زاده.
دوست بینام تاحالا دقت کردین چرا احکامی که فقط یکطرفه به قاضی رفته، نماز خوندن با شورت رو برای مرد جایز دونسته اما زن نباید حتی 1 تار موش دیده بشه؟؟
چرا توی احادیثتون هیچ رد پایی از احکامی که به مرد سخت گرفته باشه من نمیبینم چرا آیه و حدیثی نداریم که به مرد توهین شده باشه مثلا تاقص بودن عقل مردان کامل نبودن ایمان مرد شهوت انگیز بودن مرد ووو....چرااااااا؟؟؟
همه و همه بر علیه جنس زن گفته شده وگفته میشه
دوما قران گفته لا اکراه فی الدین اما فراوان آیه بعدش گفته شده که اگر دینی بجز این دین(اسلام) رو بپذیرید شما رو عذاب میدیم. گفته شده با کسانی که این دین رو قبول ندارند دوستی ومعاشرت نکنید که از فاسقین هستن وعذابی سخت خواهند دید.متن صریح قرانه....
پس این چه دینیه که از طرفی میگه اجباری در دین نیست ولی از اون ور میگه یا دین من یا جهنم !!!
پرواضح که دین مبین اسلام تکلیف برات مشخص کرده وفقط وفقط انسان رو تا تونسته ترسونده از مس داغ وسرب داغ کنده شدن پوست سر!!!!
هر کی از فطرت پاک انسانی برخوردار باشه از دیدن عذاب 1 انسان حتی دشمنش ازرده خاطر میشه چه برسه به خدایی که میفرمایین رحمان و رحیمه!!!!
آیا خدا از دیدن عذابهای سخت بندگانش که خود خدا نخواسته هدایت بشن لذت میبره!!!؟؟؟
آیه ی قران(ما هرکه را خواستیم هدایت میکنیم و هر که را نخواستیم هدایت نمیکنیم)
جای تدبر داره!!!
مثل اینه که 1 استاد بگه من دلم میخواد 1 دانشجو رو پاس میکنم دلمم میخواد 1 دانشجو رو میندازم

سوما چرا انقد بین اندام زن با مرد فرق میذارین
که حجمش نباید دیده بشه ولی برای مرد هیچ اشکالی نداره ورزش کردن زن باعث تحریک مرد میشه. آیا این توهین به مردان نیست؟؟؟
اگر ما بندگان خدا هستیم وخدا عادل هست چرا انقدر تفاوت
که زنان سرتا پا پوشیده بشن ومردان پوشیده نشن؟؟
یا جسم زن نباید عامل تحریک باشه(که نیست) یا مغز مردان باید به گونه ایی آفریده میشد که چپ و راست تحریک نشن
چرا یکم از نگاه جنسیتی زن بیرون نمیاید و کمی فقط کمی به انسان بودنش طرز تفکر واندیشش که اون هم یک آدمه توجه کنید
احادیث شما روایات شما نشون میده اسلام فقط پایین تنس!!!

فاطمه دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:43

من وقتی حدیثای دوست بیناممون رو میخونم ضد زن بودن اسلام برام روشنتر میشه وجالب تر اینکه خودشون راه رو به ما نشون میدن ومیگن چقدر اسلام بین مرد وزن تبعیض قائل میشه بدون اینکه خودمون بخواهیم حرفی بزنیم
اولا اینکه اگه علما میترسن احادیث وروایت رو بیان کنن که نکنه چوب تو آستینشون کنن بخاطر اینه که میبینن مردم از پشت کوه نیومدن که بخوان به احادیث ساختگی که غالبن از طرف جنس مذکر عنوان میشه توجه کنن و زنان خودشونو خونه نشین کنن تا مبادا مرد ضعیف وهرزه(نه همشون) که سر تاپای زن رو عورت میدونن تحریک بشن وخدای ناکرده جوریشون بشه علما نمیگن نه اینکه میترسن بلکه خودشون میدونن تو قرن 21 این احادیث خریداری نداره و نخواهد داشت چون خودشونم قبول ندارن میدونن با زورگوییهای بی حد واندازشون مردم خصوصا زنان به ستوه اومدن...
تغییر بعضی احکام اسلامی نشون دهنده ی این موضوعه
مراجعه کنید به کتاب احکام نوشته ی اقای فلاح زاده.
دوست بینام تاحالا دقت کردین چرا احکامی که فقط یکطرفه به قاضی رفته، نماز خوندن با شورت رو برای مرد جایز دونسته اما زن نباید حتی 1 تار موش دیده بشه؟؟
چرا توی احادیثتون هیچ رد پایی از احکامی که به مرد سخت گرفته باشه من نمیبینم چرا آیه و حدیثی نداریم که به مرد توهین شده باشه مثلا تاقص بودن عقل مردان کامل نبودن ایمان مرد شهوت انگیز بودن مرد ووو....چرااااااا؟؟؟
همه و همه بر علیه جنس زن گفته شده وگفته میشه
دوما قران گفته لا اکراه فی الدین اما فراوان آیه بعدش گفته شده که اگر دینی بجز این دین(اسلام) رو بپذیرید شما رو عذاب میدیم. گفته شده با کسانی که این دین رو قبول ندارند دوستی ومعاشرت نکنید که از فاسقین هستن وعذابی سخت خواهند دید.متن صریح قرانه....
پس این چه دینیه که از طرفی میگه اجباری در دین نیست ولی از اون ور میگه یا دین من یا جهنم !!!
پرواضح که دین مبین اسلام تکلیف برات مشخص کرده وفقط وفقط انسان رو تا تونسته ترسونده از مس داغ وسرب داغ کنده شدن پوست سر!!!!
هر کی از فطرت پاک انسانی برخوردار باشه از دیدن عذاب 1 انسان حتی دشمنش ازرده خاطر میشه چه برسه به خدایی که میفرمایین رحمان و رحیمه!!!!
آیا خدا از دیدن عذابهای سخت بندگانش که خود خدا نخواسته هدایت بشن لذت میبره!!!؟؟؟
آیه ی قران(ما هرکه را خواستیم هدایت میکنیم و هر که را نخواستیم هدایت نمیکنیم)
جای تدبر داره!!!
مثل اینه که 1 استاد بگه من دلم میخواد 1 دانشجو رو پاس میکنم دلمم میخواد 1 دانشجو رو میندازم

سوما چرا انقد بین اندام زن با مرد فرق میذارین
که حجمش نباید دیده بشه ولی برای مرد هیچ اشکالی نداره ورزش کردن زن باعث تحریک مرد میشه. آیا این توهین به مردان نیست؟؟؟
اگر ما بندگان خدا هستیم وخدا عادل هست چرا انقدر تفاوت
که زنان سرتا پا پوشیده بشن ومردان پوشیده نشن؟؟
یا جسم زن نباید عامل تحریک باشه(که نیست) یا مغز مردان باید به گونه ایی آفریده میشد که چپ و راست تحریک نشن
چرا یکم از نگاه جنسیتی زن بیرون نمیاید و کمی فقط کمی به انسان بودنش طرز تفکر واندیشش که اون هم یک آدمه توجه کنید
احادیث شما روایات شما نشون میده اسلام فقط پایین تنس!!!

فاطمه جان سلام
خدای ما 100% رحمان و رحیم هست. و اصلا بحث عذاب اینایی که میگی نیست. خیلی جالبه چون من از همین اقایی که سخنرامی جایگاه زن رو گئاشتم سخنرای دیگه ای گوش کردم که خیلی جالب و زیبا بود. حتما میذارمش واستون. حواست باشه دوستم دین رو باید از دین شناخت نه از ادما، آدماهر چیم که باشن قابل تغییر و اشتباهن پس قابل استناد نیستن . خدا خیلی مهربونتر از اونیه که ما فکرشو بکنیم (مطمئنم خودتم باور داری).

زهرا سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 00:08

به نام خدا
تفسیر غلط از دین را به حساب دین نگذارید. قرنهاست تفاسیر مردانه از دین صورت گرفته و زمان فرورختن اندیشه برتری یک جنس بر جنس دیگر یا حاکمیت یک جنس است. خداوند متعال رسول باطنی (عقل) را در اختیار بشر قرار داده و در روایات ماست که «کلما حکم به الشرع حکم به العقل» پس هر آنچه با عقل جمعی ناسازگار است تفسیر و تعبیرهایی است که به مذاق جماعتی خوش آمده و در طول تاریخ به خورد مردم داده اند. همین حرفهاست که باعث میشود معنای این روایت که میگوید در زمان ظهور حضرت حجت مردم گمان میکنند دین جدیدی اورده است چون آنقدر دین را تغییر داده اند که برای مردم سخنان حضرت ناآشنا است.

فاطمه سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:01

کی گفته که من از روی آدما دین رو شناختم!!!!
از احادیش وکتب دینی براحتی میشه دین رو شناخت
از کسی تاثیر نگرفتم
اول حرف قبلیم گفتم روایات داد میزنه که اسلام چی هستو چی نیست
تو که نمیخوای بگی حدیثا و آیه های قران دروغن.عذابایی که گفتم ترجمه ی آیاته
همه سند دارن...
قرار شد بدون تعصب قضاوت کنی
خیلی بعید میدونم ولی امیدوارم خدای رحمان و امام زمان اسلام واقعی رو نشون بدن!!!!

آیات و روایات میگن اسلام چی هست و چی نیس به شرط اینکه اصولی و با درک کامل از پایه شروع به خوندن این آیات و روایات کنیم...
فاطمه من حس تورو در این مورد کامل می فهمم ولی باور کن حسی که من و تو و این نسل امروز بهش رسیدیم به خاطر عملکرد کسایی هست که خودشون رو نماینده و اصل اسلام میدونن و از بچگی این چیزا رو فرو کردن تو ذهن و باور ما، امروز دچار دوگانگی شدیم و به مشکل برخوردیم...
امیدوارم هممن بتونیم خوب این شکها رو حل کنیم

خسته از بی اخلاقی سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:22

با نام خدا
سلام خدمت زهرا خانم
از این که می بینم از فحش دادن به حرف های علمی و منطقی روی آوردی بدون اغراق بسیار ذوق زده شدم
البته در مورد اتهام سلفی بودن که به من زدی کمی آزرده خاطر شدم
اگر از این همه مباحثات بهره من همین تغییر رویکرد در شما باشه برای دنیا و آخرتم بسه
نکته اولی که خدمت شما باید عرض کنم اینه که:
درسته ؛بله خداوند مهربان برای بندگانش پیامبر فرستاده اما منظور من از نامه دعوت نفرستادن خدا اینه که خدا هیچ وقت به بندگانش التماس نمی کنه خواهش نمیکنه که بیاید به حرف هام گوش کنید که ما بخواییم براش ناز کنیم بگیم دینتو می خواییم یا نمی خوایم یا شرط و شروط برای خدا بذاریم که اگر احکامت با عقل ما جور در بیاد قبوله اما اگر جور در نیاد قبول نیست
نکته دوم اینه:که به همان اندازه که به مهرو محبت خدا باید امید داشته باشیم باید به همان اندازه نیز از قهر و غضب خدا نسبت به مخالفت دستوراتش ترسید و وجود این امید همراه با ترس از غضب خدا در دل افراد از نشانه های مومن بودن می باشد
از امام باقر (ع) روایت است: لیس من عبد مومن الا و فی قلبه نوران نور خیفة و نور رجا، لو وزن هذا لم یزد علی هذا و لو وزن هذا لم یزد علی هذا
امام صادق از قول لقمان می فرماید به گونه ای از خدا بترس که اگر ثواب جن و انس در نامه عمل تو باشد باز هم خدا تو را عذاب می کند
امام جعفر صادق (ع) :

قال لقمان لابنه : خف الله عز و جل خیفة لو جئته ببر الثقلین لعذبک و ارج الله رجاء لو جئته بذنوب الثقلین لرحمک .
نکته سوم :در مورد نزاعه للشوی باید بگویم که مفسرین محترم معتقدند که شان نزول هیچ آیه ای را تخصیص نمی زند توضیح آن خیلی طول می کشد ولی علی الحساب به این معناست که اگر آیه ای در یک مورد خاص نازل شد به این معنا نیست که این آیه مربوط به عده ای خاص در1400 سال پیش است و کاربردی برای آیندگان ندارد بلکه تمام آیات در تمامی موارد برای تمامی مخاطبین کاربرد دارد
علاوه بر اینکه اگر این یک مورد خاص را نپذیرید غالب آیه های جزء 29 و اوایل جزء30تماما آیه هایی است که خداوند رحمان وعده عذاب به مخالفین اوامر و دستوراتش داده است
عذاب های وحشتناکی که حتی خواندنش مو را بر روی بدن راست می نماید
نکته چهارم:در لزوم ورزش کردن بانوان عزیز هیچ نیازی به اثبات کردن توسط آیه و روایت نیست هیچ عالم ربانی نیز منکر جواز و بلکه لزوم ورزش کردن برای بانوان نیست بلکه گفتگوی من با ایراندخت بر سر ورزش کردن در انظار عمومی بود که ایراندخت فرمود حضرت زهرا و حضرت رسول اسوه شکستن حصرهایی از قبیل ورزش نکردن بانوان در انظار عمومی بودند که من از ایشان درخواست ارائه سند علمی روایی قرآنی برای اثبات این جمله کردم
نکته پنجم:فرمودی که من قصد ترساندن مردم را دارم
من فقط شما را ارجاع می دهم به ترجمه جزء29و30قرآن تا ببینی این جملات تهدید آمیز از کیست آنوقت به جای این که سعی کنیم با عقلمان برای خدا تصمیم سازی کنیم شاید سعی بر اطاعت و بندگی خدا کنیم
نکته ششم:ما سعی در خانه نشین کردن خانم ها نداریم اتفاقا این حکومت جمهوری اسلامی بود که خانم ها را از داخل خانه به داخل اجتماع کشید
بلکه این احادیث فراوان هستند که راه رسیدن به سعادت را اینگونه ترسیم کرده اند منتها چون انسان آزادی را همیشه بر عبد بودن و بندگی ترجیح می دهد به هر نحوی سعی در فرار کردن از دستورات الهی دارد
نکته هفتم:
فرض کنید که آیه ای که به زنان دستور می دهد که در خانه باشید مختص به زنان پیغمبر است و شامل دیگر بانوان نمی شود
عیبی ندارد اما با این همه حدیث از ائمه در مورد حسن در خانه ماندن بانوان چه می کنید آنها را نیز می خواهید مختص به عده ای خاص بکنید؟

خسته از بی اخلاقی سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:27

با سلام خدمت فاطمه سادات
اولا بابت صحبت های صریح دفعه قبلی ازت معذرت می خوام و حلالیت می طلبم امیدوارم که مرا حلال کنی مخصوصا آنجا که تو را با فاطمه اشتباه گرفتم
نکته اول در گفتگوی چند روز پیشمان گفتی من از بدو تولد در یک خانواده انقلابی بزرگ شدم که از ابتدا با امام و انقلاب و سیاست بودند
بعید به نظرم می رسید یک همچین فردی از یک همچین خانواده ای با شنیدن چند تا حقیقت از دینش بر گرده بابا حرف های من اصلا همش غلط بابا بی خیال !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر می دونستم این احادیث رو اگر برات بنویسم و بخشی از اسلام رو که به خاطر رفقای روشنفکر فعلا مسکوت مانده رو علنی کنم از اصل دین بر می گردی اصلا مطرح نمی کردم
من فکر میکردم توی این وبلاگ رفقای اصلاح طلب سیاسی حضور دارند نه اصلاح طلب اعتقادی
از نوع گفتارتون به این نتیجه رسیده بودم که در اعتقاد به اسلام آدم های پایبندی هستید والا این بخش از اسلام رو براتون نمیگذاشتم
به هر حال اشتباهیه که رخ داده و باید تا ته ادامه بدیمش.
ادعایی کردی که برای این ادعا هیچ دلیلی نیاوردی این ادعایی که نیازمند دلیله اینه که گفتی این احادیث بالا جعلی و ساختگیه از اونجا که تقریبا به یقین رسیدم که شما در امور دینی متخصص نیستی و فقط از روی غیرت زنانه یه همچین ادعایی کردی عاجزانه ازت می خوام که دلیل قرآنی حدیثی برای ادعای ساختگی بودن احادیث ارائه کنی(همانطور که دیدی برای تمام حرف ها و ادعا هایم دلیل آوردم)تو رو خدا این اول بحثیه تا گفتم دلیل و مدرک نگی وقتم ارزش داره و خداحافظ
نکته دوم :بر فرضی که مردم قرن 21این بخش از اسلام رو قبول نداشته باشن دلیل بر غلط بودن این بخش از اسلامه؟
شاید مردم قرن22به علت غلیظ تر شدن دنیا و مادیات اصل قرآن رو هم قبول نداشته باشند آیا این به معنای غلط بودن قرآنه؟
شاید مردم قرن23به علت غلیظ تر تر شدن دنیا و مادیات اصل خدا رو هم قبول نداشته باشند آیا این به معنای غلط بودن وجود خداست؟
نکته سوم:شما فرمودید:تاحالا دقت کردین چرا احکامی که فقط یکطرفه به قاضی رفته، نماز خوندن با شورت رو برای مرد جایز دونسته اما زن نباید حتی 1 تار موش دیده بشه؟؟
چرا توی احادیثتون هیچ رد پایی از احکامی که به مرد سخت گرفته باشه من نمیبینم چرا آیه و حدیثی نداریم که به مرد توهین شده باشه مثلا تاقص بودن عقل مردان کامل نبودن ایمان مرد شهوت انگیز بودن مرد ووو....چرااااااا؟؟؟
همه و همه بر علیه جنس زن گفته شده وگفته میشه
این ها اعتراضات به خداست جوابش رو هم باید خود خدا بده و از اونجایی که به من مربوط نمی شه از پاسخگویی معذورم فقط میتونم همین رو بگم من به عنوان عبد و مخلوق و قدرت کوچکتر جرات ندارم جز چشم چیز دیگری بگویم بازم دم شما گرم که اینقدر قدرتتون زیاده که سرتون رو بالا می گیرید و خیلی طلبکارانه با خدا حرف میزنید
نکته چهارم :خدا فرموده در دنیا ما شمارا در انتخاب دین اکراه نمی کنیم و به خاطر گاو پرست شدن شما نابودتان نمی کنیم اما از آنجا که شما باید باید باید عبد من باشید اگر خلاف اوامر من عمل کنید در آخرت آتشی بر شما می افروزم که...
منتها چون رفقای روشنفکرمون هنگام نهی از منکر شدن توسط دیگران این آیه را می خوانند برای ما باور شده که ما هر ...بکنیم خدا کاری به کارمان ندارد
نکته پنجم: در بخشی از سخنانت گفتی : پرواضح که دین مبین اسلام تکلیف برات مشخص کرده وفقط وفقط انسان رو تا تونسته ترسونده از مس داغ وسرب داغ کنده شدن پوست سر!!!!
بله قطعا همین طوره خدا هدف از خلقت رو عبودیت بیان کرده (وما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون)
عبودیت به معنای فرمانبری محض و بی چون و چراست
اگر به فرمان مولا عمل کردی پاداش داری و اگر فرمان مولای عظیم را زیر پا له کردی خدا آتشی بر انسان مسلط می کند که هر گاه از آن آتش به شدیدترین آتش دنیایی (مانند آتش سطح خورشید)منتقل شود از آسایش خوابش می برد(مضمون حدیث)
این مضمون و چکیده ای از تمام آیات قرآن است
نکته ششم : گفتی:هر کی از فطرت پاک انسانی برخوردار باشه از دیدن عذاب 1 انسان حتی دشمنش ازرده خاطر میشه چه برسه به خدایی که میفرمایین رحمان و رحیمه!!!!
اولا جراح وقتی بدن مریضش رو پاره پاره می کنه لذت نمی بره مجبوره برای خارج کردن عفونت ها و چرک و کثافات بدن مریضش رو پاره پاره کنه
من وقتی با گناه بدنم رو مملو از چرک و کثافات کردم خداوند کریم مجبوره برای پاک کردن چرک وکثافات بدن ما رو جراحی کنه
ثانیا کتاب عدل الهی شهید مطهری رو بخون
اونجا نوشته :عذاب های اخروی برای خنک شدن دل خدا نیست بلکه همان عمل ماست که در قیامت به صورت عذاب مجسم می شود هر علتی از پس خودش معلولی را می آورد
آب خیس می کند نمی شود ما آبی داشته باشیم که کاغذی را آتش بزند
اعمال ما در آن دنیا نیز مجسم مشود و امکان ندارد عمل غیبت ما یا دروغ ما به صورت درختان بهشتی مجسم شود غیبت علتی است که از پس خود معلول خوردن گوشت مردار و کثافات را می آورد چه بخواهیم یا نخواهیم
این ایراد از دین نیست
شما به هر دین و آیینی باشی وقتی غیبت کنی آن دنیا غیبتت به صورت بدن مردار مجسم می شود و همانگونه که در دنیا گوشت مردار خوردی و نفهمیدی آن دنیا نیز باید شکل مجسم شده آن را بخوری
پس خدا از عذاب کردن ما لذت نمی بره این ماییم که علت به وجود آمئن عذاب را در دنیا با اعمالمان ایجاد می کنیم اما انتظار داریم که این آبی که خیس می کند و علت برای خیس کردن است استثناءا به علیت خود عمل نکند و خیس نکند
نکته هفتم:در اعتراض دیگری به خدا ؛گفتی:آیه ی قران(ما هرکه را خواستیم هدایت میکنیم و هر که را نخواستیم هدایت نمیکنیم)
جای تدبر داره!!!
مثل اینه که 1 استاد بگه من دلم میخواد 1 دانشجو رو پاس میکنم دلمم میخواد 1 دانشجو رو میندازم
در جواب باید عرض کنم که این شبهاتی که شما با ذوق زدگی تمام آن ها را کشف کردی را صد ها سال پیش کشف کردند و جوابش را داده اند
خیلی ساده و کوتاه و قابل فهم میگم:
خدا هر کسی را بخواهد هدایت می کند
حالا چه کسی را می خواهد هدایت کند؟
آنکه مقدمات هدایت را در خود فراهم کرده باشد
خدا هر کس را بخواهد گمراه می کند
سوال:خدا چه کسی را می خواهد گمراه کند؟
آنکس که مقدمات گمراهی را در خود فراهم کرده باشد
نمی دانم در این فرصت بسیار کم توانستم مطلبم را برسانم یا نه اما اگر سوالی بود حتما بپرس چون این سوالات خیلی سال می شه که جوابش روشن شده و شاید من بتونم کمکت کنم
نکته آخر:فرموده بودی: چرا انقد بین اندام زن با مرد فرق میذارین
که حجمش نباید دیده بشه ولی برای مرد هیچ اشکالی نداره ورزش کردن زن باعث تحریک مرد میشه. آیا این توهین به مردان نیست؟؟؟
اگر ما بندگان خدا هستیم وخدا عادل هست چرا انقدر تفاوت
که زنان سرتا پا پوشیده بشن ومردان پوشیده نشن؟؟
یا جسم زن نباید عامل تحریک باشه(که نیست) یا مغز مردان باید به گونه ایی آفریده میشد که چپ و راست تحریک نشن
ببین این فرق رو ما نمیگذاریم کسی این فرق رو گذاشته که ما رو خلق کرده به تمام پیچ و مهره های بدن ما اشراف داره می دونه کدوم پیچ رو برای کدوم مهره خلق کرده میدونه کدوم مهره رو کی باید روغنکاری کرد کی لازم نیست
حالا به نظر شما خنده دار نیست ما بیایم اعتراض کنیم به کارخونه سازنده که تو چیزی حالیت نمی شه من می دونم این پیچ مال این مهره نیست مال اون یکی مهره است
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآی کارخونه سازنده تو متوجه نیستی یا این برگه راهنمات اشتباهی میگه که در فلان تاریخ این بدن نیاز به روغنکاری داره من میفهمم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سلام دوست من
فاطمه و فاطمه سادات دو شخص کاملا متفاوت هستند. و فاطمه اینجا کامنت گذاشته.
اگر خداوند متعال عادل هستند که 100% هستند بین انسانیت زن و مرد تفاوتی قائل نمیشن. مگرنه اینکه خداوند فرموند بهترین شما برای من باتقواترین شماست. خداوند هیچ وقت کسی رو به صرف زن یا مرد بود ارج و قرب نداند اما آقایون محترم همچین برداشت و دیدی نسبت به دین رو تروج دادند و البته میل به بزرگ نایی این اتفاقات دارند
خداوند دین رو کامل قرار دادند این تفسیر فهم ناقص ما از دین هست که مارو دچار کج فهمی مشکل در فهم دین کرده.

یه چیز دیگه فک نمیکنم خدای من با بنده ی پررویی مثل من و امثال من مشکلی داشته داشته باشه، خدا عاشق تدبر و تعقل هستش بخصوص در موارد دینی. فکر میکنم ایشون هم ترجیح میدن من به سئوالاتم پاسخ بدم و یه سری اصل رو بپذیرم تا کورکورانه و از روی حرف و دستور عده ای!

خسته از بی اخلاقی سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:52

فقط یک سوال ساده از زهرا خانم دارم به عنوان کسی که صد ها صفحه در مورد کلما حکم به الشرع حکم به العقل مطالعه کردم دارم
منظور از عقل چیه؟
من معتقدم روحانی اصلح است تو معتقدی جلیلی اصلح است شخص دیگری معتقد است قالیباف اصلح است شخص دیگری می گوید اصلا رإی ندهیم بهتر است
سوال حرف من مطابق عقل است یا شما؟یافرد سوم؟یا فرد چهارم؟
اصلا در این همه اختلاف نظر در چیزهای گوناگون از کجا می توان نظر عقل را به دست آورد ؟
عقل نظر چه کسی را تایید می کند نظر چه کسی را تایید نمیکند؟
عقل مطلق (خدا)حرف هایی زده که گاهی با فکر ما جور در نمیاد
مراد از عقل چیست
کجا میتوان مطمئن شد حرفی را عقل زده نه؟
قلمرو عقل تا کجاست ؟
ووو
من مخالف عقل نیستم اما به دست آوردن حکم از عقل راه دارد چاه دارد اگر به همین مفتی ها بود که علما نمیرفتند شصت هفتاد سال درس بخوانند بعد بیاین حکم بدهند بعد بچه کوچولوهایی مثل من که هنوز دکترام رو نگرفتم و مثل شما که علی الظاهر هنوز ارشدتونو نگرفتید بیاید بهشون انگ تحجر بزنیم و از دین حکم در آوردن بهشون یاد بدیم
یکی از عوامل رشد کشور های غربی اینه که تکنوکرات هستند
یعنی معتقدند در هر کاری باید به متخصص مراجعه کرد مثل ما ایرانی ها نیستند که اگر ماشینشون خراب شد آچار پیچگوشتی دستشون بگیرند
مثل ما ایرانی ها نیستند که اگر مریض شدند برن سر یخچال دنبال قرص بگردند
مثل ما ایرانی ها نیستند که قبل از رفتن به آموزشگاه رانندگی توی کوچه و خیابان رانندگی یاد بگیرند
مثل ما ایرانی ها نیستند که از بی سوادشون بگیر تا باسوادشون همه و همه خودشون رو اوستای دین شناسی می دونند و در مورد دین نظر میدن
اونها تکنوکراتند
اونها خودشون رو در همه چیز متخصص نمی دونن
اونها همه چیز رو به متخصص می سپارند
اما ما.............
راستی نظر شما در مورد دین چیه؟
در مورد قلب چی نظر خاصی ندارین ؟
درمورد بالهای هواپیما؟
در مورد مویرگهای پای مورچه؟
یا درمورد آبششهای قورباغه؟
یا درمورد اهرام مصر؟
ووو

اولا کسی که ارشدش رو تموم نکرده منم، زهرا چند پله ای از ما جلوترند و البته متخصص...

ممنونم از اینکه وقت میذارید و ابراز عقیده میفرمایید

مسلم بیگ زاده سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:37 http://daftar-ensha.blogsky.com

سلام
ببخشید من وارد جزییات این بحث میشم
آخه اینجوری که من میبینم بیشتر دختران که اعتراض دارن.
مثال درخت، رشد جامعه است، اینا فکر می کنن اگه جامعه ما مشکل داره، فساد اخلاقیه که باید ریشه کن بشه و نزدیک نیم قرنه که دارن هی خس و خاشاک رو جمع می کنن، به حدی که دارن به خاک آسیب می رسونن. گویا یادشون نی که آبی این نزدیکی نیس تا این درخت بد بخت رشد کنه.
جامعه امروزی ما هم شبیه همین درخته. اگه همه چیز درست باشه و کشور پیشرفت کنه، اون موقع اون اقلیتی که مشکل اخلاقی دارن کلاً‌قابل ملاحظه نیست و کسی کاریشون نداره. اما الان ما داریم همه رو با یه چوب می زنیم و چندین ساله فکر می کنیم علت پیشرفت نکردن حتماً به رابطه ی دختر و پسر بستگی داره.

یه چیزی رو می گم، شاید بعضی ها خوششون نیاد، اما این برداشت شخصی منه.

اول اینکه خیلی خوشحالم تو سنین جوانی تونستم سفر حج رو تجربه کنم.
قبل از رفتن به سفر می دونستم که دین اسلام، بعد از مرور زمان اصولاً باید با گذرش زمان تغییر کنه اما بعد از بزرگان دین، کسی نتونسته تغییرات رو اعمال کنه و اغلب تغییرات رو به نفع خودشون انجام دادن.
موقعی که رفتم اونجا، حاج آقامون گفت موقعی که محرم میشین نباید عمداً به موجود زنده ای آسیب برسانید، وگرنه باطل میشه.
منم به شوخی و جدی ازش پرسیدم پس صاحب این هتل باید موقع محرم شدن تمام این پشه کش ها رو خاموش کنه و بعد محرم بشه.
اون گفت نه و اگه اینجوریه، تو راه اگه اتوبوس حامل زائرین، سوسکی یا حیوانی رو له کرد، باطل میشه؟
گفتم نه حاج آقا، اون عمدی نبوده، اما این آقا از روی عمد این دستگاه رو گذاشته تا پشه ها رو بکشه، این کار رو برای منفعت خودش و مال دنیا گذاشته.
یه جورایی حاج آقامون موند چی بگه.
بهم گفت کمتر سر به سرم بذار.
اما من فهمیدم که دین اسلام باید با گذر زمان تغییر کنه.
اونم نه صد در صد
بلکه هزار در صد.
حالا بعضی ها هی بیان و خودشون رو به در و دیوار بکوبونن که اله وبله.

نکته دوم اینه که، خانمی که محرم میشه باید تمام گردی صورتش پیدا بشه و نمی تونه صورتش رو بپوشونه. تمام دستاش و پاهاش معلوم باشه.
روایت هست که میگن خانم ها نباید خودشون رو مخفی کنن و این آقایون هستن که باید بتونن خودشون رو کنترل کنن.
فکر کنم منظورم رو فهمیده باشین.
خیلی ساده است، ما آقایون، گناه رو گردن خانوما می ذاریم. خوب ما هم باید یه حرکتی نشون بدیم و خودمون رو کنترل کنیم. عذر می خوام؛ ماها که حیوان نیستیم، تا هر وقت چشممون به یه خانم زیبا رو افتاد، خودمون رو گم کنیم.

خدا گفته من به انسانم عقل دادم، قوه اختیار دادم تا خودش برای خودش تصمیم بگیره و بعد از اون، هر کاری که کرد، خودش مسئوله و باید جوابگو باشه.
حتماً همه ما داستان حضرت یوسف رو می دونیم. اون چرا به گناه آلوده نشد.

ببخشید کامنتم طولانی شد
اما نتیجه گیری
اول اینکه کلیت ماجرا باید حفظ بشه و با رعایت همه جوانب
و اینکه بعضی جاها که اشکال داره باید به روز باشه.
برای اثبات حرفم یه ادعا دارم، اونم اینکه
اگه دقت کنید رفتار و معجزات پیامبرانمون در طول تاریخ متغیر بوده.
مثلاً معجزات حضرت موسی چون در زمان عصر جاد و جادوگری بود، بیشتر به اونا شبیه بود، یا مثلاً حضرت عیسی و در آخر پیامبر عزیزمون که کامل کردن.
هیچ کدوم معجزاتشون شبیه به هم نیست.
اونا اول به جامعه شون نگاه کردن و بعد دست به کار شدن.
خدا کارش درسته، اما خودمون اشتباه می کنیم و میگیم خدا اینو گفته.
راستی یادم رفت، تو عصر حضرت یوسف پیشگویی باب بودش

مثال درخت رو الان خوب متوجه شدم، ببخشید به خاطر برداشت اشتباهم.
منم فک میکنم و البته میبینم که اسلام هم مثل ادیان آسمانی دیگر دچار تحریف شده که اتفاقی طبیعی ست و به دلیل این تحریف هاست که وجود مبارک امام زمان لازم است و هر روز و هر روز جامعه بیشتر نیازمند وجود ایشان هست.

دقیقا این تفکیک های دختر و پسر بیشترین توهین به آقایوون هست که تحمل دیدن یک جنس مونث رو حتی چند متری خودشون ندارن. خوشحالم که شما به عنوان یه آقا اینجا حاضر شدید و ابراز عقیده کردید.
ممنونم از حضورتون و وقتی که اختصاص داید

مسلم بیگ زاده سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:41 http://daftar-ensha.blogsky.com

به نظر من ادیسون از خیلی از این بچه بسیجی ها که خودشون رو تو افکار خودشون مخفی کردن به بهشت جایزتره. اون بچه بسیجی، تا چشمش به شخصی میفته که نظراتش مخالف نظراتشه، شروع میکنه به پند و اندرز کردن و کوبوندن طرف؛ اما موقعی که می میره، کسی از اون بچه بسیجی هیچ گونه خدمتی به مردمش یا مردم بعد از اون نمی بینه.
اما ادیسون چی!؟
هنوز که هنوزه خیلی ها به خاطر لطفش دعاش می کنن.
با اینکه شاید رفتارش مخالف عقاید اون بچه بسیجی باشه.
البته توهین به بسیجی ها نباشه، منظورم اون بچه بسیجی هاست. بچه همون آدمای کم عقل هستن که یه چیزی رو ناقص می گیرن اما فکر میکنن همه ماجرا اینه.

مسلم بیگ زاده سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:42 http://daftar-ensha.blogsky.com

اتفاقاً پست جدیدم که قرار بود یک هفته پیش بذارمش در مورد بعضی از این بچه بسیجی هاس که کورکورانه رفتار میکنن.
احتمالاً‌یکی دو روز دیگه می تونین اونو ببینین.
فعلاً تو پیش نویسه.

بی صبرانه منتظریم جناب بیگ زاده

فاطمه سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:56

ایران دخت عزیزم بجان عزیزام هیچ حزب فرقه شخص یا ارگانی روی من تاثیر نداشته امیدوارم برای تو هم ثابت بشه که میشه بدون شک...
واقعا خیلی ممنونم از (خسته از بی اخلاقی) که با قیاس های مع الفارق فراوونش باعث میشه من بیشتر دین بدون منطقشون برام قابل درک بشه.
البته حق دارن وقتی حتی به خودشون اجازه نمیدن توی دینشون تفکر کنن وبراش دلائل منطقی بیارن وچون خودشونو عبد میدونن میگن هر چی که دین گفته صد در صد درسته ونیازی به بازکردن مسائل نمیبینن. بازم میگم حق دارن برای اینکه تورو هم تا تونستن ترسوندن و ترست باعث میشه سطحی به مسئله نگاه کنی و قبول کنی حتی اگر آزار ببینی،وبگی حتما یچیزی هست که دین گفته حالا اون چیز چیه بماند که دنبالش نمیری...
بجای اینکه بگی من عبدم وباید بپذیرم و اعتراضی نکنم چرا جواب منطقی نمیدی وسوالات منو شبه خطاب میکنی!! شمایی که ادعا میکنی خیلی از دین میدونی
چرا جوابی برای احادیث ضد زن نمیدی وقتی دینتو سر تاپا راستی و درستی وعدالت میدونی؟
همین موضوع مشخص میکنه فقط مردان برای سلطه روی زنان احادیث بسیار ساختن
که در غیر این صورت ضد خودمردان هم حدیث میساختن ولی متاسفانه شما نمیخوای واقع بینانه بهش بپردازی!
من هیچ حدیثی رو تا با عقل جور در نیاد نخواهم پذیرفت تا علم ثابت نکرده از حسم پیروی نمیکنم
اسلام گفته به اندازه ی درک و فهم خودتون از دین پیروی کنید ولاغیر...
جراحی بدن انسان چه ربطی به عذاب دادن بنده توسط خدا داره ؟؟
آیا برای خدای قادر کاری داره که بخواد بدون اینکه بندش عذاب ببینه جسمش رو پاکو طاهر کنه؟ معلومه که خیلی برای خدا آسونه. اما شما معتقدین حتما باید جسمش سوخته بشه
چه نیازی به داغ کردن هست!!!!
نکته ی دیگه اینکه کسی که خودش میخواد گمراه بشه میخواد تو چاه بیفته من چرا باید دیگه گمراهش کنم یا توی چاه بندازمش
یا بحال خودش میزارمش یا هدایتش میکنم
مگر خداوند از قبل عاقبت بندهاشو نمیدونسته مگه افتادن برگ بی حکمته؟
اگر میدونسته که گمراه میشه که صد البته میدونسته چرا آفریدش که بخواد یه هلاکت برسه؟؟؟ چرااااا؟؟
لطفا به خدا واگذار نکنید خودتون جواب بدین

سلام فاطمه جان. من تسلیم حرفتو کاملا قبول دارم چون خوب میشناسمت.
در مورد جهنم من با جناب خسته از بی اخلاقی موافقم. این سخنرانی رو هم گوش کن. جهنم جای بدی نیست عزیز من. خدا مهربون تر از این حرفاس دوست دوست داشتنی
http://s2.picofile.com/file/7837694187/S_Hasan_Aghamiri_Jahanam_Behesht.mp3.html

خسته از بی اخلاقی سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:00

با سلام من یک سری احکام و حدیث و آیه نوشتم که بر اساس اطیعو الله و اطعیو الرسول و اولی الامر منکم (خدا و رسول و اهل بیت او را اطاعت کنید)موظف به رعایت اونها هستیم
هروقت الله و رسول و اولی الامر به ما اجازه تغییر در دین دادند ما هم با تغییر در دین مخالف نیستیم
ادعای تحریف دین فقط و فقط به خاطر اینکه خدا مثل ما فکر نمی کنه خیلی حرف بزرگیه خدا منو ببخشه
از درخت و این چیزهام چیزی نفهمیدم اگه خدا هر کاری رو اجازه بده ما نوکرشیم
عبد محضیم با عقلمون برای خدا نظرسازی نمیکنیم
معتقدیم خدا خیلی بیشتر از ما میفهمه
حرف های خدا توی قرآن مشخصه لازم نیست برای خدا تعیین تکلیف کنیم و بگیم این حکم توهین به آقایانه یا توهین به خانم هاست یا به خدا بگیم آب بیار خس و خاشاک رو بزن کنار درخته خشک نشه
یکی از آیات لازم الاتباع آیه بالاست که دستور داده پیرو دستور خدا و پیغمبر و ائمه باشیم
منم جز آیه و روایت چیزی نیاوردم
با عقلم هم برای خدا تعیین تکلیف نمی کنم
به علت عبادات زیادی که برای خودم در ماه رمضان برنامه ریزی کردم به مدت یک ماه از پاسخگویی معذورم
موفق باشید
العبدالمطیع لله

سلام
نباید در آیات تدبر کرد؟؟؟
عبادات قبول ...

مسلم بیگ زاده سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 16:58 http://daftar-ensha.blogsky.com

چند تا آدم میرن کوه، تا موقعی که بدونن آذوقه به اندازه کافی هست، چشمشون به دنبال آذوقه بیشتر یا سهم دوستاش نیس، هر چند که سرشت آدمی چیزی جز حریص بودن نیست، اما همین که بدونه آذوقه به اندازه کافی نیست و مطمئن بشه تا آخر سفر آذوقه تموم میشه، اون موقع است که حریص بودن انسان گل می کنه و شروع می کنه به رفتارهایی که به دور از یک انسانه.
اون موقع است که حرمت ها رو می شکونه. حتی حاضره دوستش رو بکشه، فقط خودش رو سیر نگه داره.

باور کنید که هر عملی یه دلیلی داره. این قضیه بی حجابی و رفتارهای غیر اخلاقی جامعه بی دلیل نیست.

اگه به مثالم توجه کنید، اول عادی اند؛ اما چرا یهویی آدمی تو اون شرایط رفتارش رو عوض می کنه، خودتون خوب درک کردین.

پس اگه مشکلات اساسی جامعه ما حل نشه، این رفتارها برای من یکی عادیه.
قسم خوردن کار خوبی نیست، اما باور کنید اصلاً تعجب نمی کنم.
خوب مردم مشکل دارن دیگه. موقعی که صب می بینم قالپاق ماشینم نیست، خوب می دونم یکی یا نداره بره قالپاق بخره یا اینکه به پولش (ولو اندک) نیاز داره.

نکته جالب ماجرا اینه که، ماها و کلاً اکثریت مردم اعتقاد دارن، ریشه از کجاست که کشورمون اینجوریه و پس رفت می کنه، اما اونایی که طبل و سورنا تو دستشون گرفتن و ادعای مسلمون بودنشون میشه، میگن مشکل جامعه‌ی ما بی حجابیه، فساد اخلاقیه!!!

مامانم همیشه میگه، نشانه آب از سبزی معلومه. هر کجا سبزه، اب هست، هر کجا سبز نیست، آب هم نیست.
حالا به فرض هم آب باشه، اما اگه قابل استفاده نباشه، همون بهتر که نباشه و ما هم می گیم نیست.

مسلم بیگ زاده چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:31 http://daftar-ensha.blogsky.com

از این دوستمون که از بی اخلاقی خسته شدن، سوال دارم:
یکی از توصیه های خدا به پیامبر عزیزمون این بوده که تیراندازی، شمشیر زنی و اسب سواری رو به بچه هاش بیاموزه! تأکید اکید هم کردن.
اینو همه می دونن، حتی بچه ابتدایی.
حالا سوالم اینه، آیا خودت تو عمرت شمشیر تو دست گرفتی؟
آیا تیرکمان تو دستت گرفتی؟
آیا اسب سوار قاهری هستی؟
مطمئناً نتونستی همه این کارا رو انجام بدی.

نمی خواد شما سرتون رو از عبادت برگردونید، خودم جواب می دم.

خب الان هرکی بره دنبال همچین چیزا، بهش مسخره می کنن. می گن طرف خر مغزشو خورده. البته به جز ورزشکارا که هدفشون معلومه.

اما هدف اون زموان چی بوده؟
مطمئناً ورزش نبوده و هدفش چیزی جز پیروزی تو میادین جنگ نبوده.

حالا، الان فرض کن، شما بخوایین به توصیه بزرگان دین عمل کنین و الانم جنگ شده، شما یه شمشیر بر می داری و سوار اسبت میشی و میری واسه جنگ، چون خدا اینو گفته؟

باور کن اگه بگی آره و هرچی خدا بگه، من تسلیم منطق جنابعالی میشم و می گم هرچی تو بگی.
هرچند می دونم همچین چیزی نیست و خودتون هم قبول دارین که اشتباهه و گذر زمان خیلی از چیزا رو عوض می کنه.
طاعت ها و عبادت هاتون قبول باشه، هر چند که مطمئنم قبول میشن

بی نهایت ممنونم جناب بیگ زاده.

فاطمه سادات چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:23

سلام علیکم جمیعا و رحمة الله و برکاته

طاعات و عبادات همگی قبول درگاه حق

الان فرصتی شد سری به این وبلاگ بزنم و این پست و نظراتش رو بخونم و این چند خط را جهت تنویر افکار دوستان خصوصا جناب آقای خسته از بی اخلاقی بنویسم.

برادر بزرگوار

اول اینکه موقعی که نظرات رو می خونید دقت کنید تا افراد را با هم اشتباه نگیرید. من "فاطمه سادات" هستم. "فاطمه" نیستم و در این پست، هیچ نظری ننوشتم. در پست دوراهی هم چند مرتبه به شما تذکر دادم ولی دوباره اشتباه کردید و بر اساس اشتباه خودتون نتیجه گرفتید که من با وجود اینکه در یک خانواده مذهبی یزرگ شدم، چرا اعتقاداتم سست شده؟ اگر همه افکارتون همین طوری باشه که نیاز به یک تجدید نظر کلی دارین.

دوم اینکه لطف بفرمائید و برداشت های خودتون رو از دین به پای دین اسلام ننویسید و مردم رو از دین بیزار نکنید. شما و طیف فکری شما متاسفانه برداشتتون از دین فقط خشونت هست و دقیقا به همین دلیل رفتارتون در سال 88 با مردم ، خشونت آمیز بود. در این مورد در قسمت نظرات پست دوراهی به اندازه کافی صحبت کردم و نیازی نمی بینم دوباره تکرار کنم.

سوم اینکه وقت من همیشه با ارزش هست و تنها به این دلیل در قسمت نظرات پست دو راهی بحث رو قطع کردم که دیدم شما شرایط بحث رو رعایت نمی کنید و دائما برای محق جلوه دادن خودتون و افکارتون طرف مقابل رو تضعیف می کنید مثل همین حالا که در مورد زهرا خانم نظر دادین که هنوز ارشدشون رو نگرفتن، در حالی که اگر به آدرس وبلاگ ایشون که در یکی از نظرات پست دوراهی گذاشتن مراجعه می فرمودین، متوجه سطح علمی ایشون می شدین. من آنچه رو که باید می گفتم، گفتم.

چهارم اینکه مطمئن باشید ادب و تربیت نوشتاری من و دوست عزیزم زهرا خانم، محصول مباحثات شما در پست دو راهی نیست. شما در اون پست از ابتدا بدون نام و کاملا بی ادبانه(سطل آشعال به دست ......) نظر دادین و لازم بود با شما به زبون خودتون صحبت بشه. اون نظرات هست . میتونید دوباره بخونید.

پنجم اینکه استناد به قران و احادیث نیاز به مقدماتی داره که اگر رعایت نکنید، به لحاظ منطقی استناد شما درست نیست. شما که صدها صفحه در مورد " کل ما حکم........." مطالعه کردین باید بدونین که همه احادیث مستند نیستند، آیات قران نیاز به بررسی داره، آیات قبل و بعد داره، شأن نزول داره، مکی و مدنی داره، محکم و متشابه داره و ... ولی شما بدون توجه به این موارد، آیات و احادیث رو بیان می کنید و برداشت خودتون رو هم میگید.
من از شما می پرسم:
شما در روز قیامت چه پاسخی برای پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام دارین که با این برداشت های خودتون مردم رو از دین بیزار می کنید؟ آیا دین اسلام دین خشونت هست؟ اگر پاسختون آری باشه مطمئن میشم که دکترای وهابیت می گیرید.

ششم اینکه باعرض معذرت، این نهایت کج سلیقگی و بی انصافی هست که شما این همه آیات رحمت الهی رو رها کردین و اینکه نخداوند، 113 سوره قران رو با صفت "رحمان" و "رحیم" شروع کردند، ندیدین و به چند آیه عذاب چسبیدین که معلوم نیست در چه شرایطی و برای چه کسانی گفته شده؟ ضمن اینکه در تمام این آیات، عذاب الهی نتیجه انتخاب مسیر نادرست هست نه خشم الهی. درست مثل هشداری که پلیس راه در مورد جاده میده که اگر رعایت نکنی منجر به تصادف و مرگ و نقص عضو و ...... میشه و اگر رعایت کنی سالم به مقصد میرسی. علاوه بر این که بسیاری از این آیات تمثیلی هست. و جای بحث فراوان داره. من در این زمینه مطالعات بسیار دارم.

آقای محترم

مدرک دکترا مبارکتون باشه ولی به خاطر خدا،
الان که همه شرایط فراهم هست و اطلاح طلبان تجمع نمی کنند تا شما زحمت شرکت در تجمعات اونها رو به خودتون بدین، لطف کنید بشینید و در مورد دین اسلام با نگاه رحمت الهی مطالعه کنید نه با نگاه خشونت، و بعد در چنین جایی نظر بدین تا در شرایطی که تمام دنیا بر علیه اسلام و شیعه توطئه می کنند شما باعث بیزاری جوانان از دین اسلام نشید.
بگذارید تصویر خشنی که در سال 88 از دین اسلام و متدینین در اذهان قرار دادین پاک باشه.
فراموش نکنید این عذابهایی که می فرمائید شامل امثال شما که مردم رو با این تصویر غلط از اسلام ، از دین بیزار میکنید هم میشه.

مؤید باشید

به به سلام. چشممون روشن شد به دیدن اسم مبارکتون خانم.
خیلی جالبه کسایی مثل دوست خوبمون اسلام رو دین مغفرت میدونن اما فقط از عذاب میترسن و دیگران رو میترسونن. تصویری که امثال ایشان از دین ساختند تصویر خیلی وحشی ای هست که باید به افراد باقی کشور ها و ادیان حق داد که مسمانها رو تروریست میدونن و وحشی.

طاعاتتون قبول. ممنون از وقتی که گذاشتید.

فاطمه سادات چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:53

سلام مجدد خدمت همنام خودم فاطمه خانم

من به عنوان دختر یک روحانی و کسی که در زمینه علوم اسلامی از دوره راهنمائی مطالعه داشته، واقعا از اینکه می بینم یک دختر مسلمون به دلیل تصاویر غلطی که از دین اسلام دادن نظرش نسبت به این دین عوض شده، شرمنده و ناراحت و متاسف هستم.

عزیزم، دین اسلام دین رحمت هست، دین عطوفت هست. دین تعقل هست. در آیات قران مستقیما به مردها تذکر داده که چشمشون رو به نامحرم ببندند و خودشون رو خفظ کنن و در آخر هم گفته که خدامیدونه چی در ذهنشون ساخته میشه(والله علیم بما یصنعون)
متاسفانه امروزه هر کسی خودش رو کارشناس میدونه و با دو تا کتاب و دو کلاس سواد در مورد اسلام نظر میده و مردم رو از دین بیزار میکنه. در هیچ کجای دین اسلام نداریم که بدون عقل و منطق چیزی رو قبول کنید. اتفاقا برعکس، اصرار داره که همه چیز رو با دلیل بپذیرید. حتی دلیل احکام اسلامی هم در کتابی به نام "علل الشرایع" هست.

مطالبی رو که این آقا نوشتند به شرط مستند بودن احادیث، خودش جای بحث داره.
اگر قرار باشه خانم ها تو پستو باشند اونوقت در زایمان یک خانم یا درمان بیمارهای زنانه یا بیماری های دیگر خانم ها، یک پزشک مرد باید کار معاینه و درمان رو انجام بده که مستلزم لمس بدن نامحرم هست. خانم هایی که بیمار میشن یا زایمان دارند رو چه کنیم؟ اونها رو بکشیم و از بین ببریم؟چون خانمها رفتن تو پستوها و پزشک نشدن و معاینه یک زن توسط مرد هم موجب لمس نامحرم و حرام هست؟
یا برای تعلیم دختران، معلم مرد باید کار تعلیم رو انجام بده که خودش میتونه مفسده انگیز باشه. خوب شاید بر اساس منطق این آقا و امثالهم، دختران حق درس خوندن ندارند، پس تکلیف حدیث" طلب العلم فریضة علی کل مسلم و مسلمه " چی میشه؟
این منطق بسیار غلطی هست که دین اسلام اصلا قبول نداره.

خداوند رحمت کنه شهید مطهری و شهید بهشتی رو که 50 سال پیش نگران امروز جامعه ما بودند. من در دوران دانش آموزی ذهن پرسشگری مثل الان شما داشتم و کتابهای ایشون رو میخوندم. توصیه میکنم کتاب فلسفه حجاب ایشون رو بخونید و اگر میتونید سی دی صحبتهاشون رو گوش بدین.

عزیز دلم، پیشنهاد میکنم حجاب رو از دید روان شناسی هم بررسی کنی، اونوقت خواهی دید که دین اسلام چقدر دقیق هست و فلسفه حجاب، محدود کردن زن نیست بلکه ارزش گذاشتن برای زن هست. این ها رو کسی برای شما مینویسه که خودش حجاب رو با دلیل پذیرفته و به داشتنش افتخار میکنه و در محیط های مختلط هم کار میکنه و خدا رو شکر تا حالا هم نه خودش مرتکب گناه شده و نه باعث گناه شده.

خیلی حرفها برای گفتن دارم ولی اینجا جا و فرصتش نیست. فقط یک چیز رو به شما و خودم و همه دختران خوب و عزیزم یاد آوری میکنم.

انسان ، عالیترین مخلوق خداوند و زیباترین نماد هستی و مخلوقی که خداوند از روح خودش در اون دمیده، از اولین لحظه شکل گیری یعنی نطفه تا زمانی که یک انسان کامل میشه در بدن یک "زن" رشد میکنه و در دو سال اول زندگی از شیری که در بدن یک "زن" درست میشه، شیر میخوره. و به اعتراف همه روان شناسان مهمترین بخش زندگی یک انسان همین دوران هست. اگر در مورد جهان هولوگرافیک مطالعه داشته باشی متوجه میشی که پایه همه افکار و احساس انسانها در دوران جنینی گذاشته میشه.
ارتباط یک بچه با پدرش از طریق اسپرم و کروموزوم y هست و لی با مادرش هم از طریق تخمک و کروموزوم x و هم از طریق ارتباط خونی در دوران جنینی و هم از طریق شیر در دوران شیردهی.

این یک نگاه زنانه نیست و مطمئنم هیچ مرد فهمیده ای چنین برداشت غلطی نمیکنه. من منکر جایگاه مرد و پدر در زندگی نیستم ولی نقش زن و مادر در تکامل یک انسان نقش ویژه ای هست و هر مرد فهمیده ای این موضوع رو خواهد فهمید.

اگر به عظمت انسان پی ببریم به عظمت یک زن نیز پی خواهیم برد و خواهیم فهمید هر آنچه که در دین اسلام گفته شده صرفنظر از تنگ نظری و کج فهمی عده ای، برای ارزش گذاشتن به این جایگاه هست.

خیلی طولانی شد. ایراندخت عزیز، ببخشید

نیازی به توضیح نیست که خداوند تمام هنر و زیبایی آفرینش رو در خلقف زن به نمایش گذاشته.
حجاب یکی از بحث هایی ست که بنطر من به شدت دچار کج فهمی شده ، حجاب بیشترین از اینکه یک بحث دینی باشه یک بحث عرفی ست. هر جامعه ای با توجه به پتانسیل و عرف خودش حد متفاوتی از حجاب را طلب میکند.

ممنونم از اینکه اینقد زیبا و رسا بحث کردبد.

خسته از بی اخلاقی چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 16:51

با سلام
من می خوام به عباداتم برسم اما رفقا با حرفهای غیر علمی منو مجبور می کنن دوباره برگردم مطلب بذارم
فاطمه خانم گفته:
من هیچ حدیثی رو تا با عقل جور در نیاد نخواهم پذیرفت تا علم ثابت نکرده از حسم پیروی نمیکنم
من معتقدم عقل خدا و علمی که خدا به ائمه داده قطعا از عقل ناقص و کوچیک ما و بیشتره
ایراندخت گفته:
سلام فاطمه جان. من تسلیم حرفتو کاملا قبول دارم چون خوب میشناسمت.
یه سوال توی اون بخش مگه فاطمه دلیل علمی رو کرده که شما تسلیم حرف هاش شدی و مگه از لحاظ علمی تونسته جواب علمی به اسناد و احادیث شریف و آیاتی که آوردم بده؟؟
آقای بیگ زاده عزیز مثال استحباب برای اسب سواری رو آوردند و نتیجه گرفتند حالا که این حکم برای زمان قبل بوده و الان تغییر کرده ما هم بگوییم در سایر موارد به عشق و حال خودمون احکام رو تغییر بدیم مثلا الان بیایم حجاب رو مطابق زمان بکنیم و بخشی از احکام رو پایمال کنیم صد سال دیگه حرمت زنا رو تغییر بدیم و مطابق روزش کنیم!!!!!!!!!!!!!!
داداش من ؛فدات شم ٰمن وقتی میگم اگر در مورد چیزی تخصص نداریم نباید در مورد اون چیز خاص اظهار نظر کنیم برای همینه
دین خیلی مظلومه میدونی چرا ؟
چون اگه مریض بشیم اگه ایرانی نباشیم میریم دکتر
اگه ماشینمون خراب شه و ایرانی نباشیم میریم تعمیرگاه
اما بحث دین که می شه همه صاحب نظر میشن اونم نه از روی مدرک و دلیل و منطق بلکه برای فرار از حکم صریح خدا
داداش من ؛ما دو نوع حکم داریم دو نوع حدیث داریم
حکم و حدیث منصوص العله و حکم و حدیث غیر منصوص العله
حکم منصوص العله حکمی است که دلیل و علت حکم در حکم یا در حدیث دیگری بیان شده و ما میدانیم که حکم وجوب یا حرمت به خاطر چه علتی روی این موضوع بار شده در این مورد وجوب و حرمت به اندازه علت تامه حرمت قابل توسعه و تضییق است
مثال میزنم بلکه متوجه شوی
ما روایت داریم که الخمر حرام لانه مسکر
شراب حرام است و علت حرام بونش هم مست کننده بودن است
وقتی ما به یک همچین حدیث منصوص العله ای بر میخوریم که علت تامه حکم در آن حکم یا در حدیث دیگری صراحتا بیان شده
به این نتیجه میرسیم که علت تامه حرمت شراب خود شراب نیست بلکه مست کننده بودنش است وقتی به این نتیجه رسیدیم خود امام با این بیان علت تامه به ما فهمانده که اگر جایی علت تامه وجود نداشت معلول هم وجود ندارد یعنی اگر زمانی شرابی ساخته شد که مست کننده نبود معلول یعنی حرمت نیز برای این شراب اثبات نمی شود و برعکس اگر چیزی صد هزار سال بعد اختراع شد و شراب نبود اما مست کننده بود چون علت حرمت یعنی مست کننده بودن وجود دارد معلول آن یعنی حرمت نیز به دنبالش می آید
حالا اگر آقای مسلم بیک زاده شراب غیر مست کننده ای ببیند و علما حکم حلال بودن آن را بدهند سریع به این نتجه می رسد که ای ول اسلام روز به روز در حال تغییر است و بزودی انشالله حکم حجاب هم به روز و آپدیت می شود
در حالی که علمایی که مینشیند شصت هفتاد سال درس میخونند پیچ و مهره احادیث رو باز و بسته می کنند آنقدر متبحر هستند که بداند کدام حدیث منصوص العله است و کدام غیر قابل تغییر بعد چهارتا آدم بی سواد در دین(با سواد در ریاضی یا فیزیک یا...)میان به این شخصی که از چهارتا پروفسور بیشتر درس خونده انگ تحجر میزنن و بهش آموزش میدن که زمانه تغییر کرده خیییییییییییییییلی بامزه است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما یه اسب سواری دیدی تغییر کرده خیال کردی که کم کم همه احکام قابل تغییره در حالی که همون اسب سواری هم تغییر نکرده علت هر وقت باشه معلول ناچار میاد در اسب سواری گویا علت تامه برداشته شده و این علت تامه بر روی جای دیگری صدق کرده و الا حکم لزوم آمادگی برای مبارزه با دشمن تغییر نمیکند این مصداق است که زمانی علت رویش سوار می شود و با تغییر زمانه مصداق تغییر میکند اما علت و حکم متغیر نمیشود الی یوم القیامت احتمالا!!!!!!!
حلال محمد حلال است الی یوم القیامه و شراب هم تا روز قیامت حرام است آبجو تا روز قیامت حرام است اما اگر یک روزی علت حرمت(اگر به آن تصریح شده باشد توسط خود ائمه)برداشته شود معلول یعنی حکم هم برداشته می شود
واگر در جایی دیگر که شراب نیست وآب خالی است علت یعنی مسکر بودن بیاید معلول یعنی حرمت می آید
اما حجاب با شراب واسب سواری متفاوت است
علت تامه آن صریحا بیان نشده
حتی شاید علت ناقصه آن هم بیان نشده
بابا بی خیال ما همون فیزیک و شیمی مون رو خوب پاس کنیم برامون بسه
کار رو باید به کار دون سپرد
در پاسخ به فاطمه سادات باید عرض کنم من برداشتم رو از دین نگفتم یک مجموعه ای از آیات و روایات را آوردم که رفقا به مذاقشون خوش نیومد و بیشتر دوست داشتن خدا قبل از نزول آیات و ائمه قبل از بیان احکام با رفقا مشورت می کردند اما خب خدا کار خودش رو کرد و بدون مشورت گرفتن از عقل!!!!!!!!!!!!رفقا آیات خودش رو نازل کرد
برعکس این رفقا بودند که همگی نظرات شخصی و عقلی خودشون رو به عنوان اسلام معرفی کردند بدون استناد به آیه یا روایتی که صریحا حرفشون رو اثبات کنه
نکته بعد اینه که حوصله ندارم از وحشیگری ها و خوشونت ها و بسیجی کشی ها و اتوبوس آتش زدن ها و شیشه بانک خورد کردن ها و خیابان بند آوردن ها و سطل آشغال آتش زدن ها و جامعه نا امن کردن های گروه فشار اصلاح طلب در سال88 بنویسم
این بحث ها رو در پست دو راهی انجام دادیم و متاسفانه هنگام مدرک آوردن برای تقلبی (که منشاء تمام این خوشونت ها و مملکت به آتش زدن ها و تمام مباحثات ما و شما شد)وقت شما یهویی ارزشمند شد
فقط وقت من اقتضاءمیکند که برای بار چندم بگویم که تقلبی که دروغ بودنش واضح بود و کم کم سران اصلاح طلب (مانند عارف)دارن به دروغ بودنش اذعان می کنند باعث این وحشیگری ها از طرف سبزی ها شده بود و رفتار طرف مقابل یک رفتار دفاعی بود یک بار دیگر هم عرض کردم که قطعا شما انتظار نداشتید که در مقابل وحشیگری ها و خوشونت ها و بسیجی کشی ها و اتوبوس آتش زدن ها و شیشه بانک خورد کردن ها و خیابان بند آوردن ها و سطل آشغال آتش زدن ها و جامعه نا امن کردن های گروه فشار اصلاح طلب در سال88 حکومت دسته گل به سبزی ها تقدیم کند و هیچ دفاعی از خود نداشته باشد
این دفاع یک چیز معقول و پذیرفته شده ایه که در تمام کشورهای اروپایی و مدعی دمکراسی داره انجام میشه
در مورد اداب که گفتی من باعث تغییر در رفتار شما نشدم و شما خود به خود از فحش دادن به مجموعه ای از فحش دادن و منطق روی آوردید
عیبی ندارد برای من روی آوردن به اخلاق از طرف شما مهم بود که اندکی متحقق شد اما ...
دکترای وهابیت؟؟؟
نکته بعدی برای اثبات حرف خودتون گفتید 113 سوره با رحمن و رحیم آغاز میشه
نکته اول اینه که دو جزء آخر قرآن و بخش عظیمی از جزء های دیگه قرآن آیه های وعده عذابه اگه توی ماه رمضون قرآن را ختم می کنی من پیشنهاد می کنم حتما با ترجمه بخون دیدت عوض
میشه
در ثانی حدیثی برات گذاشتم که از نشانه های مومن اینه که رجای مومن بر خوف و ترس از خدا نباید غلبه داشته باشه
از امام باقر (ع) روایت است: لیس من عبد مومن الا و فی قلبه نوران نور خیفة و نور رجا، لو وزن هذا لم یزد علی هذا و لو وزن هذا لم یزد علی هذا
نکته بعد اینه که قبوله که عذاب دردناک خدا نتیجه خشم و غضب خدا نیست بلکه بر اساس انتخاب مسیر نادرسته
اما سوال اینه که ترجیح دادن عقل ناقص انسان بر عقل کامل خدا و ائمه (که از سخنانشون بر آشفتید)آیا مسیر صحیحیه یا مسیر نا صحیحیه
نکته بعدی"گفتی:
لطف کنید بشینید و در مورد دین اسلام با نگاه رحمت الهی مطالعه کنید نه با نگاه خشونت،
من نگاهم به دین همون چیزیه خودشون معرفی می کنن نه با دید رحمت به دین نگاه میکنم و اون چیزهایی که بر خلاف نظرمه رو توجیه میکنم و نه با دید خوشونت نگاه میکنم و اون چیزهایی که خلاف نظرمه توجیه می کنم
در ضمن اگر جوانی بخواهد با شنیدن نظرات شخصی عقلی(که پشتوانه حدیثی روایی قرآنی نداره) به دین علاقه مند بشه وبا شنیدن سخنان گهربار ائمه اطهار و خدا از دین بیزار بشن
همان بهتر که از دین بیزار بشه زیرا دین تحریف شده بر اساس نظرات شخصی و عقلی خیلی ضررش بیشتر از بی دینیه
نکته آخر:
گفتی:
فراموش نکنید این عذابهایی که می فرمائید شامل امثال شما که مردم رو با این تصویر غلط از اسلام ، از دین بیزار میکنید هم میشه.
من یه سوال دارم :براساس مدارک علمی قرآنی روایی(که خدا دستور به اطاعت محض از اونها داده و گفته اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم )ثابت کن که بیانات من غلطه و باز براساس مدارک علمی قرآنی روایی(که خدا دستور به اطاعت محض از اونها داده و گفته اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم )ثابت کن که تصویر صحیح از اسلام چیه
البته اگر وقتت با ارزش نیست!!!!!!!!!!!!!!
مدرک سند آیه روایت!!!!!!!!!!!!

سلام.
ما نه متخصصیم نه از چیزی سر در میاریم. کلا در هیچ زمینه ای سطحی از درک ندارم. شما متخصص هستید فقط شکر خدا....

شما همون سر سجاده بشینید و ذکر استغفار رو بگید. می بخشید که اینو میگم، همون طور که شما میفرمایید خدا برای ما دعوتنامه ای نفرستاده برای مسلمان بودن -که فرستاده و در این زمینه هم اشتباه میکنید- باید عرض کنم من هم یادم نمیاد براتون دعوت نامه فرستاده باشم.
در هر مورد که حرفی برای گفتن دارید حدیث و روایت ردیف میکنید و هر جا از پاسخگویی باز می مونید میشید عبد خالص و حرف گوش کن!!!! من از همین جا اعلام میکنم هیچ علاقه ای به این ندارم که عبد حرف گوش کنی باشم هر جا و سر هر مطلبی باشه سئوالم رو می پرسم و بحث میکنم هر چند آدامای متحجری مثل شما بگن کفر میگی و برای خدا تکلیف تعیین میکنی. خدای من منو اینطوری دوست تر داره اینو مطمئنم.
شما به عبادتتون برسید. ما هم به بحث و حرفمون.

خسته از بی اخلاقی چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:14

با سلام به ایران دخت
فرمودی:
بنطر من به شدت دچار کج فهمی شده ، حجاب بیشترین از اینکه یک بحث دینی باشه یک بحث عرفی ست. هر جامعه ای با توجه به پتانسیل و عرف خودش حد متفاوتی از حجاب را طلب میکند.
عیبی نداره اما به نظر خدا چی بحث دینیه یا عرفی ؟
خیلی مطلب مشخص و واضحه از لحاظ علمی نمیدونم چرا برای مبارزه با دلایل علمی از کلمه کج فهمی استفاده می کنی
به نظر من اگر با مطالب علمی به صورت علمی برخورد بشه بهتره تا اینکه به فرد صاحب نظر علمی برچسب بزنیم

من سر حرفم هستم. بنظر من خدا حجاب رو بحقی عرفی قرار داده. اندازه حجاب در ایران مثلا شهر قم و تهران با هم متفاوتند یا همینطور یک کشور خارجی مورد نیاز حجاب اینی نیست که توشهری مثل قم نیاز است مسلما.
از اونجایی که جز شما کسی اجازه ی ابراز عقیده و نظر ندارد حرف من رو به عنوان درختری که چند دهه با حجاب بودم و اونی که شما شنیدی و شعار میدی انجام دادم رو قبول نمی کنی.

"لا یکلف الله نفسا الا وسعه"

خسته از بی اخلاقی چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:36

در هیچ کجای دین اسلام نداریم که بدون عقل و منطق چیزی رو قبول کنید. اتفاقا برعکس، اصرار داره که همه چیز رو با دلیل بپذیرید. حتی دلیل احکام اسلامی هم در کتابی به نام "علل الشرایع" هست.
در جواب به مطالب بالا از قول فاطمه سادات باید بگم که
در جای جای قران و احادیث فرمان به عبودیت داده شده وعبودیت معنای روشن و واضحی داره یعنی اطاعت محض و صرف
هیچ گاه به این معنا نیست که عبد حرف مولا رو بشنوه اگر پسندید و با اون حال کرد بهش عمل کنه و اگر نپسندید بهش عمل نکنه
اصلا واِژه عبودیت و بندگی رو خدا زمانی بیان کرد که کلمه عبد بین اعراب معنای واضح و روشنی داشت چون آن زمان هنوز نظام عبد و مولا توسط اسلام برچیده نشده بود
حالا ما برای رضای دلمون بخواییم معنای عبد رو تغییر بدیم اشکال نداره
پس در جای جای اسلام داریم که هر وقت خدا و ائمه حرفی زدند باید پذیرفت
برعکس این طور که من در ذهنم هست از آیات و روایات هیچ کجا در اسلام سفارشی به پذیرش احکام از روی دلیل نداشته و اون اعتقاداتند که باید با تفکر و تدبر پذیرفته بشه
خانم محترمی که همچین ادعایی کردی آیا می تونی اثبات کنی که در کجای شریعت مقدس به ما سفارش کردند که در احکامی که ائمه به ما می دهند یا اخلاقیاتی که ائمه آن را به ما سفارش می کنند دستور به تفکر و سپس در صورت (عقلی بودن آن حکم ) دستور به پذیرش آن احکام یا اخلاقیات داده شده
این مطلب را اگر به شریعت اسلام نسبت می دهی سندش کجاست اگر از خودت می گویی که هیچ
در محکمه می گویند دلیل بر گردن مدعی و آن که ادعای چیزی دارد است
در ضمن حدیث:طلب العلم فریضة علی کل مسلم و مسلمه مربوط به علم فقه و علم دینه و از بی سوادی باسوادامونه که روی در هر دبیرستانی این حدیث رو نوشتن
وقتی میگم کار رو به متخصص باید سپرد برای همین جاست
در کتاب علل الشرایع علت بعضی احکام آمده اما اولا بالای نود درصد علتها ناقصه است و تامه نیست و ثانیا وقتی ائمه علت حکمی رو گفتند این بیان علت مستلزم این نیست که ما بگوییم :حالا که ائمه لطف کردند و علت رو به ما گفتند پس ما مختاریم در پذیرش یا عدم پذیرش احکام یا اینکه ما روی علت هایی که ائمه گفتند فکر کنیم اگر عقل ناقص ما از عقل کامل آنها پیشی گرفت و متوجه امری شد که آنها متوجه آن امر نبودند حکمشان را بر زمین بیاندازیم
اصلا این دو مقوله (بیان علت و مختار بودن در پذیرش احکام)به هم ربطی نداره
اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم

خسته از بی اخلاقی چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:33

با سلام
دلم نمی خواست بخشی از گفته های خدا رو برات بگذارم که به مذاقت خوش نمیاد
فقط یه هدف کوچیک داشتم برای انجام دادن این مباحث
و اونم این بود که
اگر رفتیم پای صحبت یه بزرگواری که سه برابر سن ما درس خونده با چهار تا فکر می کنم و نظر من اینه و احتمالا فلان و بهمان نیایم بدون هیچ مدرک و سند علمی بدون اینکه از سر و ته اسلام سر در بیاریم یکی رو محکوم به تحجر کنیم و بهش بخندیم
اگر کسی بخواد بخنده به ابراز نظر تخصصی !!!!!!!!!!!!!!آدم غیر متخصص باید بخنده
اگر من بیام در باره سیلندر پیستون ماشین نظر بدم خنده دار نیست؟
اونوقت خودمونو که به اندازه بچه طرف سواد نداریم محق بدونیم
اندکی اعتقاد به متخصص ما رو نجات می ده از نظر دادن بر اساس من فکر میکنم من احتمال می دم به نظر من و...
خداحافظ تا یک شوال

فاطمه پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:16

سلام خانم فاطمه سادات
ممنون از راهنماییتون
خیلی از سوالامو فاکتور میگیرم
بنظر شما چرا انقد توی قران از شهوت توی بهشت گفته شده و وعده ی هم خوابگی با زنان( باکره) ه شده؟
سوره نبا آیه ی 33 . (ودخترانی همسال با سینه های برجسته)
خوردن شراب
پیامبراکرم(ص): همانا بهشتیان به چیزی بیشتراز نکاح اشتها ندارند و لذت نمی‌برند. (کتاب لثالی، ص 503)
وخیلی احادیث دیگه...
شرح وصیت ۳١ از دیدگاه علامه خوئی

امام در رفتار با زنان ،به امور زیر وصیت نموده است
1-ترک مشورت با زنان به جهت ناتوانی اندیشه و اراده و تصمیم
آنها در امور

نامه ۳١ نهج البلاغه

وایاک و مشاورة النّساء فانّ رایهنّ الی افن و عزمهن الی و هن و

از رای زدن بازنان بپرهیز،زیرا ایشان را رایی سست و عزمی نا توان است با پرده نشینی،نگاه آلوده شان را راه ببند که سخت گیری در پرده نشینی آنان،ماندگاریشان را افزون کندخارج شدن زنان از خانه بدتر نیست از اینکه کسی را که به او اطمینان نداری به خانه در آوری(یعنی هر دو اینها به یک اندازه میتواند خطرناک باشد)اگر توانی کاری کنی که جز تو را نشناسند،چنان کنکاری که بدور از توان اوست بدو مسپار زیرا زن چون گل ظریف است نه پهلوان خشنگرامی داشتن او را از حدمگذران و او را به طمع میانداز چندان که دیگری را شفاعت کندزنهار از رشک بردن و غیرت نمودن نابجا،زیرا سبب میشود که زن درستکار به نادرستی افتدو زن به عفت آراسته را به تردید کشاند

حکمت ۵٨ زن چون کژدم است که شیرین است گزیدن او

حکمت ١١٩ غیرت زن کفر است و غیرت مرد ایمان است
خطبه ٨٠ نهج البلاغه

معاشرالنّاس ان النساء نواقص الایمان نواقص الحظوظ نواقص العقول

ای مردم ،زنها از ایمان و ارث و خرد کم بهره هستنداما نقصان ایمان آنها به جهت نماز نخواندن و روزه نگرفتن است در روزهای حیض و جهت نقصان خردشان آن است که در اسلام گواهی دو زن به جای گواهی یک مرد است و از جهت نقصان نصیب و بهره هم،ارث آنها نصف ارث مردان می باشدپس از زنهای بد پرهیز کنیدو از خوبانشان بر حذر باشید و در گفتار و کردار پسندیده از انها پیروی نکنید تا در گفتار و کردار ناشایسته طمع نکنند

نهج الفصاحه، پیامبرِ اکرم می‌فرماید:" اگر مردی از زنش سکس خواست و زن او را منتظر بگذارد تا مرد خوابش رود، الله او را لعنت خواهد کرد.

این گفته ها ارزشمندی به زن هستش؟؟

مسلم بیگ زاده پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:58 http://daftar-ensha.blogsky.com

آقای خسته؛ اگه جهان ما، چهارتا آددم دیگه مثل شما داشت، تو همون دوره بعد از اسلام می موندیم و الان هیچ گونه پیشرفتی نداشتیم.
مطمئنم الان نه اینترنتی بود و نه تلفن همراهی و نه حتی برقی!
چرا؟؟؟
چون شما سرتون رو مثل کبک انداختین زیر برف و می گید فقط دین اسلام!!
یادمه با یکی مثل شما بحث کردم!
اوشون هم مثل شما می گفت باید به بزرگان دینمون و روحانیون احترام بذاریم و هر چی اونا گفتن، قابل احترامه، چرا که بعد از پیامبرانمون امامان و روحانیون هستند که برامون تعیین تکلیف می کنن و بیشتر از دین حالیشون میشد!
از نظر خودش حرفش مستنده، شما هم همینو می گید!
اما من چی بهش گفتم!
به اون گفتم و الانم به شما میگم:
پیامبر ما، با اینکه هیچ کتابی نخونده بود، یه جورایی عالم ترین مرد روزگار خودش بود. یا امامان ما، مثلاً امام صادق و امام رضا و حتی امام محمد باقر، تو علوم مختلف، به غیر از دین، حرفی واسه گفتن داشتن و یه جورایی تو جهان برترین ها بودند، اما روحانیون ما چی؟
جز خوندن چندتا کتاب دینی دیگه چی حالیشون میشد؟
اصلاً می دونن علف منطق چیه؟ اصلاً می دونن فیزیک چیه؟
ما به کسی که عالم باشه اعتماد داریم.
مثل پیامبرانمون.
به قول دوست عزیزمون، فاطمه سادات، اگه خانمی درس نخونه و پزشک نشه، اون موقع کدوم خانم واسه زایمان میره پیش یه دکتر مرد؟

باید قبول کنید بعضی چیزا باید عوض بشه.
این خودش مهمترین دلیله برای اینکه اثبات کنیم، به همون اندازه که جامعه به آقایون نیاز داره، به خانوما هم نیاز داره.

یه حدیثی داریم؛ نمی دونم از کیه ولی مطمئنم اونو شنیدی، قول میدم:
میگه روایت هست، موقعی که امام زمان ظهور میکنه، اول از اینکه ظالمان رو از بین ببره، عده ی زیادی از روحانیون و علمای دین رو به خاطر ترویج نادرست دین از بین می بره.

من اگه جای شما باشم؛ یه ذره هم خطر نمی کنم و دست از رفتار نادرستم بر می دارم. هر چی باشه شما بیشتر از ماها ادعاتون می آد که عالم تر هستید.

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند
چون به خلوت می‌روند آن کار دیــگر می‌کنند
مشکلی دارم ز دانشــــمـنـد مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کننــــــد؟
گوییا باور نمی‌دارنـــــــــــــــــــــد روز داوری
کاین همه قلب و دغل در کار داور می‌کننـــــد
یا رب این نودولتان را با خر خودشــــان نشان
کاین همه ناز از غلام ترک و استر می‌کننــــد
ای گدای خانقه برجه که در دیــــــــــــــر مغان
می‌دهند آبی که دل‌ها را توانگر می‌کننــــــــد
حسن بی‌پایان او چندان که عاشق می‌کشد
زمره دیگر به عشق از غیــــب سر بر می‌کنند
بر در میخانه عشق ای ملک تسبیــــــح گوی
کاندر آن جا طینت آدم مخمر می‌کننــــــــــــد
صبحدم از عرش می‌آمد خروشی عقل گفت
قدسیان گویی که شعر حافظ از بر می‌کننـــد

مسلم بیگ زاده پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:16 http://daftar-ensha.blogsky.com

در مورد تخصصی بودن این قضیه:
عزیز دل، کسی که رشته اش طراحی سخت افزار نیست، اگه ازش بپرسی یه قطعه طراحی کن، نمی دونه باید باید چیکار کنه و شروع می کنه به نقاشی کشیدن، چون نمی دونه اساسش نوشتن دستورات اون قطعه است.
اما اگه از کسی بپرسی نظرت در مورد بازی فوتبال دیشبی چیه، یه جوابی داره، چون در طول روز پیش میاد که براش وقت بذاره.
ماها هم از موقعی که خوندن و نوشتن رو یاد گرفتیم، در کنار کتب اصلی و تخصصی مون، چند واحد کتاب های دینی رو خوندیم.
می دونیم چی به چیه.
چندتا آیه خوندیم و هر از چندگاهی اگه یه آخوندی خواست با حرفای نا صحیحش سر ما کلاه بذاره، تشخیص می دیم و بهش می فهمونیم.

پس باید بهمون اجازه بدید که در این مورد اظهار نظر بکنیم.
من نمی دونم این سیلندری که شما می گید چه شکلیه، پس در این مورد هیچ حرفی ندارم.

یه نصیحت کوچولو:
چرا همه دانش آموزان، قبل از اینکه یاد بگیرن چطور بخونن، پایه و اساس ریاضی رو بهشون یاد میدن؟
چون ریاضی درس منطقه و هر آدم عاقلی باید بتونه تو این درس ابتدایی ترین مباحث رو درک کنه.
چون ریاضی مهمترین علم روی زمینه!
ریاضی باعث میشه قبل از انجام هر عملی در موردش فکر کنی، تجزیه و تحلیل کنی و بعد اقدام کنی.

هک کردن یه سایت یا یه سیستم کامپیوتری، توسط نرم افزار یا برنامه خاصی انجام نمیشه، بلکه موقعی هک کردن صورت میگیره که طرف هک شده، یه نقطه ضعفی و یا یه جایی سوتی داده که مورد حمله قرار گرفته. مثل شخصی که خونش رو خالی کرده باشن.

پس تو این زمان، تو این برهه از تاریخ، باید اندازه دشمنت، اندازه طرفت باهوش باشی.

خب معلومه تو زمان پیامبرا، عربا نمی دونستن کفش چیه، نمی دونستن مغز چیه، اما الان فرق میکنه.

مثل تربیت یه بچه است.
تو دوران کودکی می تونیم با یه شکلات گولش بزنیم اما موقعی که بزرگ شد نه.
احتمال داره معتاد بشه. پس والدین باید با مواد مخدر آشنایی داشته باشن تا هروقت متوجه شدن سریع اقدام کنن.
پس والدین در کنار آموختن علوم روانشناسی، باید با اینگونه مواد هم آشنایی داشته باشن.

اگه شما باشین، از روز اولی که بچه به دنیا می آد تا موقعی که بزرگ میشه یه رفتار رو انجام میدین.

عزیزم قبول کنید زمانه عوض شده و علوم پایه مختص یه عده خاص نیست و همه از این علوم سر رشته دارن.

ببخشید اگه زیاد نوشتم.

راستی برنامه نویسی جز علوم پایه نیست، پس کسی که سر رشته نداره، نمی تونه در این مورد اظهار نظر کنه

ممنونم از نظر خیلی زیباتون فقط حیف که جناب خسته وقت ندارن سر از عبادت بچرخونن واینجا رو بخونن و البته حتی اگز بجونن فرقی نمیکنه به حالشون.

زهرا شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:31

به نام خدا
فاطمه عزیز.سلام.
شکی که در آنچه سالها بدون دلیل آموختیم نشانه رشد فکریه. برات خوشحالم و امید دارم که به یقینی درست برسی. خدا هیچ کسی که به دنبال حقیق می گردد ناامید و گمراه نمی کند.
عزیزم احادیث هم مثل آیات قرآن شأن نزول دارند و باید هنگام بررسی آنها به این قرائن توجه شود. بسیاری از آنها مخصوصا مواردی که از نهج البلاغه بیان کردی مخاطب خاص دارد و هیچ گاه در مورد همه زنان بیان نشده است. هر مردی از زنی که همنشین اوست در مورد سایر زنان هم قضاوت میکند و همنشین حضرت علی(ع) فاطمه زهرا (س) بوده است. چطور میتوان باور کرد که حضرت علی(ع) چنین قضاوتی در مورد زنان داشته است؟ به علاوه از علامه محمد تقی جعفری است که احادیث نهج البلاغه قابل تردید است و میتوان در انتساب بعضی از آنها به حضرت علی(ع) تردید کرد.
شما به تحقیق و بررسی برای شناخت ادامه بده و به آنچه خود با کنکاش به دست می آوری افتخار کن.

سهراب یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 00:26

بابا ! کامنت یه خط ، دو خط ! حداکثر سه خط ! چه خبره اینجا؟!!
زن خوب است ، من زنان را دوست دارم و جایگاه زن روی تختخواب و داخل آشپزخانه است . خداوند زنان سرزمین ما را زیاد کند .

علیک سلام.
ممنون از نظر کارشناسیتون. چشم من به بهار نیوفته که جوری زیر آبتو بزنم ...

زهرا دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:29

به نام خدا
به به آقا سهراب خوش اومدی. بازم شما زنو از پستو بیرون آوردی! اون آقای خسته که تختشم تو پستو میذاره!

!

فاطمه دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 16:40

سلام زهرا جان
ممنونم از توجهتون
اگر احادیث نهج البلاغه حقیقت نداشته باشن که همه چی میره زیر سوال!!!! چون با ذوق ما خوش نیمده بگیم از امام علی نیست
باورش سخته ولی حقیقتیه که فعلا وجود داره
شیرینی دروغو به تلخی حقیقت نمیشه ترجیح داد

برای درست بودن احادیث باید به قران رجوع کرد که بعد از رجوع مشخص میشه که احادیث درستن، با خیلی از آیه های قران مطابقت میکنن
جالب که هیچ وقت 1400 سال پیش زنی نبوده که بخوان حدیث خوب در موردش بگن و هر چی روایت بر علیه جنس زن بوده جمع کردن!!! فقط زنان بیچاره...
یا اینکه هیچ مردی نبوده که خدای نکرده در مورد اون مرد خاص احادیث عجیب وغریبو توهین آمیز بنویسن حتی 1 دفه
این تامل برانگیز نیست!!!
اون زمان همه کنیزو غلام داشتن
چرا باید حضرت علی و حضرت فاطمه کنیز داشته باشن
چرا کنیزان به صاحب خانه محرم بودن مثلا اسما
حضرت علی شش زن داشته
دقیقا مانند تمامی اعراب اون زمان
نه مخالفتی با برده داری شده نه چند زن داشتن!!!
که الانم به ما رسیده و چون پیامبر واماما چند زن داشتن مردان هم مجازن 10 تا 10 تا زن بگیرن

زهرا چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:44

به نام خدا
سلام فاطمه عزیز.
در مورد صحت انتساب همه نهج البلاغه به امیرالمومنین حرفی که زدم از من نبود از یکی از بزرگترین شارحان نهج البلاغه محمد تقی جعفری بود.
شما به ایات قرآن که در آن مرد یا زن خاصی نگوهش شده مراجعه کن. مقایسه کن تعداد مردانی که سرزنش شده اند بیشتر است یا زنان.
خدا در آیه 195 سوره مائده آورده:«فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنىّ‏ِ لَا أُضِیعُ عَمَلَ عَمِلٍ مِّنکُم مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثىَ‏
پس، پروردگارشان دعاى آنان را اجابت کرد [و فرمود که:] من عملِ هیچ صاحب عملى از شما را، از مرد یا زن، که همه از یکدیگرید، تباه نمى‏کنم‏»
در مورد کنیز داشتن حضرت علی(ع) اسما بخ خواست خودش به کمک حضرت زهرا (س) آمد و کنیز زرخرید نبود.
محرمیت کنیز به صاحب خانه از رسوم جاهلیت بود و باید یک دوره تاریخ عرب قبل از اسلام را بخوانی تا دلیل آن را خودت بفهمی. به کتاب «المفصل لتاریخ العرب قبل از اسلام» از دکتر جواد علی مراجعه کن.
اسلام با برده داری مخالف بود ولی نمی توانست یک شبه این رسم را براندازد پس با تشویق مردم به ازادکردن برده و کنیز در صدد برانداختن این رسم برآمد. شما به احکام که نگاه کنید برای هر اشتباهی باید یک برده ازاد میکردند و با بیان ثواب ازاد کردن برده به رسم برده داری پشت کرد.
شما اشتباهات مردان و زنان این جامعه را به فرهنگی که ساخته شده نسبت دهید نه به عملکرد ائمه. من از شما خواستم مطالعه کنید و به حقیقت برسید. این تنها راه است. با شک زندگی کردن هیچ کس را به جایی نرسانده است.

fatemeh پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:38

az moarefi ketab besiyar mamnunam

مریم چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:00 http://paradise1367.blogfa.com/

سلام وب خیلی قشنگی دارید با تبادل لینک موافقید؟

نبردبون شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:35

در مورد جایگاه زن خیلی ادم های کمی هستن که بتونن درست بیانش بکنن اکثرا بی طرف نیستن که قضاوت میکنن

درسته... ولی اکثرا میخوان حق زندگی رو بگیرن از زن... چه زن چه مرد فرقی نداره

هانیه یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:57

سخنان فاطمه الزهرا (س) درمورد حجاب :
"الگوی بانوان"
-☝منطق فاطمه سلام الله این است که زن گوهری گرانبها و فرشته ای آسمانی است، که هرچه پوشیده تر و محبوب تر باشد نزد خدا محبوب تر است..
و این با فطرت او سازگار است..

-✌منطق فاطمه سلام الله این است که خودآرایی و خودنمایی زن نباید در برابر چشم نامحرمان باشد..خداوند این هنر را به زن داده تا قلب شوهرش را تسخیر کند و چنان قلب او را پر کند که به زنهای دیگر اعتنا نکند و طمع وصال آنان را در سر نپروراند؛

اما کسانی که افسار هوس و شهوت را رها کرده اند و تن به لذات حیوانی داده و غرق در دنیایند فرهنگ زندگی آنان چیز دیگری است...
"خود آرایی،خودنمایی،چشم چرانی و در یک کلام آزادی حیوانی.."
آنان شخصیت زن را در اینها میبینند
از نگاه آنان زنی که با مدرن ترین آرایشها و زیباترین لباسها خود را میاراید و با دلرباترین شیوه ها در جامعه جلوه گری میکند وچشمانش به دنبال خواسته های نفسانی اش میچرخد؛

هانیه یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:03

زنی با فرهنگ مترقی و امروزی و خوشبخت است... :/
در حالی که واقعیت چیز دیگری است..
.
.
مهار حرص و هوس را اگر رها کردی
دوام در هوسی و مدام در دردی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد