ایران دخت
ایران دخت

ایران دخت

جنس من!!!!

بخواهیم یا نه خشونتها جزیی از زندگی زنان سرزمین من است:

یکی به نگاه هرزه همکارانش عادت میکند
یکی به بوق زدن ماشینهایی که رد می شوند
یکی به امر و نهی های محترمانه همسرش
یکی به سرک کشیدن به حریم شخصی اش تحت عنوان عشق
یکی به سوال و جوابهای آمرانه پدرش
یکی به فحش شنیدن از همسر و تحمل بددهنی هایش تحت این عنوان که : مرده دیگه ! اعصابش ضعیفه !
یکی به کتک خوردن از دست برادر
یکی به گرفتن حقوق کمتر نسبت به همکارن مردش
یکی به انجام کارهای خانه به عنوان وظیفه اش
یکی به عرفهای خانوادگی برای ازدواج با پسر عمو
یکی به تجاوزهای شبانه شوهر
یکی به نگاههای متعجب مردم وقتی در خیابان سیگار می کشد
یکی به لبخندهای کثیف مردان وقتی تنها به پارک میرود
یکی..
یکی..
خشونت علیه زنان خیلی چیز عجیبی نیست .
خیلی راحت اتفاق می افتد، خیلی سریع میشود جزئی از فرهنگ و خیلی آسان همه می پذیریمش !
اما مرحله ی بعد از شناخت و پیدا کردن مشکل ، حل آن و همکاری ِ
همه ی زنان برای تغییر این فرهنگ اشتباه است !

نظرات 8 + ارسال نظر
عمو عماد جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 00:43 http://emad-milanloo.blogfa.com

سلام
قبول دارم خیلی جاها به حقوق زنها احترام گذاشته نمیشه اما این روزها زنها خیلی بیشتر از اون چیزی که واقعا حقشونه ادعا دارن. خیلی از زنها شرایط خوبی دارن اما بازم معترضن. نمیشه انتظار داشت همه چیزهایی که مردها دارن دقیقا زنها هم داشته باشن و برعکس. این یعنی کج فهمی از مفهوم برابری. البته این فقط در بعضی شرایطه. یا مثلا خیلی از زنها خودشون رو در شرایط این خشونت یا ناهنجاری نگاه هوس آلود قرار میدن و بقیه رو به این نگاه دعوت میکنن. خیلی جاها زنها هم مقصرند. برای درست کردن یک مشکل اول باید از خود جمع شروع کرد.

سلام.
شاید شما درست بگید اما به زنان و دخترانی که خودشون و پوششون مناسب هست تعرضی نمی شه...
باید یه زن باشی تا این حس هایی که گفتم رو درک کنی.

عمو عماد یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:04 http://emad-milanloo.blogfa.com

هیچ کس نمیتونه منکر ناهنجاریهایی که تو همه جوامع مخصوصا جوامع جهان سومی علیه انسانها مخصوصا زنها وجود داره بشه اما در خیلی از جاها خود شخص آسیب دیده هم یه مقدار مقصره. بله درست میگی همونطوری که اکثر مردها معتقدن زنها نمیتونن حرفای اونارو درک کنن و تصورشون از زندگی چیزی دیگه ایه این موضوع در قبال مردها هم صدق میکنه شاید من اصلا نمیفهمم منظور شما چیه

کاملا درست میگید دوست من
ممنون از اظهار نظر بجای شما

تولدانه یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:28 http://tavalodane.blogsky.com

تولدتون مبارک
با بهترین آرزوها

ممنونم

همسر یک طلبه یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 23:26 http://mamanzari.blogfa.com

سلام بانوی ایرانی
تولدتان مبارک

سلام بانو. ممنونم

مشق سکوت - رها دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:04 http://www.mashghesokoot.blogfa.com

تولدتون مبارک
لحظه هاتون سرشار از بهترین ها

بی نهایت ممونم

آرام شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 00:38 http://weblogpersia.persianblog.ir/

عادت شدن این خشونت ها درد سنگینه

سلام آرام عزیزم. ولی فکر کنم عادت شدن، نه؟؟؟؟
ممنون که هنوز یادی میکنی ازم.

۱آشنا سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1391 ساعت 19:55 http://www.haryinposter.persianblog.ir

سلام مطالب شما رو خوندم من نمی خوام یک طرفه قضاوت کنم ولی اگه واقعیت رو بخواین بعضی حرفاتونو قبول دارم و بعضیاشو نه چون شما فقط نظرات شخصی خودتونو گفتید که احتمالا تو زندگی به مشکالتی بر خورد کردید که باعث شده حرفاتون از رو احساس باشه تا فکر .1مثال بزنم براتون اگه تو سایتها به آمار تجاوز نگاه کنی 60 درصد به مردا تجاوز میشه و40 درصد به زنا میخوام بگم که شما تو نوشته هاتون اینها رو هم در نظر میگیرین یا نه؟تازه شاید به اعتقاد شما زنایی باشن که زن بودن خودشونو قبول ندارن در عوض خیلی ها هم هستن که اصلا نمیخوان که مرد باشن چون آدمایی مثل شما مردا رو گاو می دونند.پس من در عجبم که چرا بعضی از دخترا ئوست دارن که گاو باشن.منتظر حضور گرمتان هستم. راستی به جای پایین آوردن مقام زن سعی کنید بالا ببریدش

سلام ممنون که وقت گذاشتید. شخصیت زن خودش بالا هست نیازی نیس من تلاشی برای بالا بردنش بکنم...
لینکی که گذاشتید باز نمیشه... ممنون میشم تکرار کنید. خوشحال مشم مطالبتون رو بخونم.

محمد شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 20:52

ینی چی آخه تجاوزهای شبانه شوهر ؟ :| :| :|
میخوای ی چیزو بد جلوه بدی حداقل یکم منطقی باش :|
بابا ما مردا ک کلاً 30% سود میبریم ، چ بی انصافید ها :|

من هیچ حکم کلی ای ندادم.
نظر شما محترم و منصفانه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد